شجاعت و ایمان؛ عامل ثبات و امنیت ایران در برابر هجمه‌های سنگین دشمن
کد خبر: 3632868
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

شجاعت و ایمان؛ عامل ثبات و امنیت ایران در برابر هجمه‌های سنگین دشمن

گروه فرهنگی: پدر شهید فرانسوی دفاع مقدس گفت: قدرت و ایمان، شجاعت و وطن‌دوستی باعث شده است که کشور ایران بتواند در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان و ناامنی‌های منطقه دارای ثبات و امنیت باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد مرادی، پدر شهید فرانسوی دفاع مقدس ژوان یا کمال کورسل، صبح امروز، 30 مردادماه در نشست خبری که در سالن اجتماعات هتل «کوثر ناب» در مشهد برگزار شد، در خصوص پسر شهید خود، اظهار کرد: کمال عاشق اسلام و ایران بود.
وی با اشاره به اینکه ژوان متولد 1964 و در سن 15 سالگی مشتاق آمدن به ایران شد، افزود: کمال با تشویق دوستان مسلمان خود به اسلام گرایش پیدا کرد و با تحقیقاتی که در مورد اسلام انجام داد، در همان سن 15سالگی مسلمان شد.
مرادی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به عشق پسرش به امام راحل(ره)، اظهار کرد: زمانی که امام خمینی(ره) در فرانسه حضور داشتند تنها کمال عاشق امام نبود، بلکه اکثر فرانسویان عاشق امام خمینی(ره) بودند، روزی در تظاهرات فرانسه دوستان کمال متوجه شدند که پرچم ایران در دستان کمال است؛ در همان تظاهرات کمال دوستان ایرانی بسیاری پیدا کرد.
وی ادامه داد: دوستان مسلمان و ایرانی کمال با او در مورد اسلام صحبت می‌کردند تا اینکه او به تدریج عاشق دین اسلام شد، به ایران سفر کرد و در حوزه علمیه قم به اسلام گرایش پیدا کرد.
شجاعت و ایمان؛ عامل ثبات و امنیت ایران در برابر هجمه‌های سنگین دشمن
این پدر شهید فرانسوی در ادامه با بیان اینکه به خاطر اوضاع سیاسی تونس، ارتباط زیادی با کمال نداشتیم، عنوان کرد: از شهادت کمال بی‌خبر بودیم تا اینکه چند سال پیش، اسم کمال را در اینترنت سرچ کردیم، اسمش در لیست شهدا آمد و آنجا بود که من و عزیزه، مادر دوم کمال متوجه شهادتش شدیم، 15 روز من و مادرش چیزی نمی‌خوردیم و فقط گریه می‌کردیم و تنها دلخوشی و افتخار ما این بود که کمال به خاطر دین اسلام شهید شده است. 
خبر شهادت کمال خواب و خوراک را از ما گرفت
مرادی با اشاره به عکس‌العمل خود بعد از شنیدن خبر شهادت پسرش، اظهار کرد: من و عزیزه، مادر دوم کمال فکر می‌کردیم که او در ایران ازدواج کرده و صاحب فرزند و زندگی عالی است و هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که کمال به خاطر اسلام و ایران در جنگ به شهادت رسیده است.
وی در خصوص جدایی از همسر اول خود، بیان کرد: کمال دو ساله بود که من و مادرش از هم جدا شدیم ولی این جدایی شکافی در رابطه من و کمال ایجاد نکرد چراکه گاهی آن‌ها از فرانسه به تونس سفر می‌کردند و ما همدیگر را می‌دیدیم و یا ما از تونس به فرانسه سفر می‌کردیم و این ارتباط برقرار می‌شد.
مرادی با بیان اینکه کمال یا همان ژوان تنها فرزند من از همسر اولم بود، در خصوص اخلاق و روحیات پسرش، افزود: کمال در رفتار بی‌نظیر، بسیار خوش اخلاق و کم حرف بود، امام خمینی(ره) را تنها رهبر یک جامعه نمی‌دانست بلکه برای ایشان جایگاهی والاتر قائل بود.
این پدر شهید فرانسوی با اشاره به استقبال بی‌نظیر ایرانیان از آنها، گفت: استقبالی که در ایران از ما شد در هیچ کشور دنیا نشد، واقعا تصور نمی‌کردیم که اینطور باشکوه از ما استقبال شود، وقتی وارد ایران شدیم معنای اسلام واقعی را درک کردیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری مثل ایران نیست، ایرانیان اخلاق والایی دارند، به همین خاطر کمال عاشق ایران و اسلام بود، عنوان کرد: قدرت، ایمان، شجاعت و وطن‌دوستی باعث شده است که کشور ایران بتواند در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان و ناامنی‌های منطقه دارای ثبات و امنیت باشد.
معجزه دیگر در خانواده مرادی
این پدر شهید فرانسوی با اشاره به اینکه از عزیزه، همسر دوم خود سه فرزند دارد، اظهار کرد: سلیم یکی از پسرانم در دانشگاه «المصطفی» آلمان درس می‌خواند و بدون اینکه در جریان شهادت و مسلمان شدن برادرش باشد با تحقیقات خود مذهب شیعه را انتخاب کرد و مسلمان شد.
وی گفت: سلیم هیچ خبری از برادر شهید و کارهایش نداشت و خود تمایل به مسلمان شدن داشت و این معجزه‌ای بود که همگی از آن متعجب شدیم. 
مرادی گفت: سلیم  دیشب از طریق اینترنت در رسانه‌ها متوجه قضیه برادرش شد ولی هنوز هم مسئله برای وی مبهم است.
captcha