افتتاح نمایشگاه کتاب پکن با حضور مقامات ایرانی
کد خبر: 3632988
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

افتتاح نمایشگاه کتاب پکن با حضور مقامات ایرانی

گروه ادب: مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از افتتاح نمایشگاه پکن با حضور مقامات چینی و هیئت ایرانی خبر داد. ناشران قرآنی و مذهبی کشورمان حضور ویژه در این نمایشگاه خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ 1 تا 5 شهریور ماه برگزار می‌شود. 
مراسم افتتاح رسمی این نمایشگاه روز سه شنبه 31 مرداد ماه در محل کنگره خلق چین برگزار خواهد شد. ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیرمسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، ابراهیم خاجی سفیر ایران در پکن، محمد رسول الماسیه رایزن فرهنگی ایران و سخنران مراسم افتتاحیه وو شانگ‌جه است، وی معاون وزارت مطبوعات، رادیو، فیلم و تلویزیون کشور چین است. 
معاون نخست وزیر چین، وزیر فیلم رادیو تلویزیون و مطبوعات، معاون وزیر فیلم و رادیو تلویزیون و مطبوعات، معاون وزیر دپارتمان تبلیغات، معاون شهردار پکن و معاون رئیس شورای شهر از مقامات رسمی کشور چین هستند که در مراسم کتاب سال چین که همزمان با مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب پکن برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.
ایران، مهمان ویژه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی پکن است و ناشران حوزه دین و قرآن، و انقلاب اسلامی، به ارایه آثار خود خواهند پرداخت. از جمله انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، جامعة المصطفی(ص)، سمت، الهدی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات فاطمی در این نمایشگاه حضور می‌یابند و سه آژانس ادبی کیا برای حوزه کودک و نوجوان، پل برای حوزه کتاب‌های عمومی و تماس برای حوزه کتاب‌های دفاع مقدس حضور خواهند داشت. از سوی دیگر تشکل‌های نشر، مجمع ناشران انقلاب، انجمن نویسندگان کو دک و نوجوان و انجمن تصویرگران کودک و نوجوان نیز این نمایشگاه را همراهی خواهند کرد.
و این در حالی است که پیش از این مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از سخت‌گیرهای مقامات چینی برای حضور ناشران خارجی خبر داده و گفته بود: با توجه به اینکه در رابطه با حضور ما در نمایشگاه کتاب پکن تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده است؛ یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه که باید از آنها بیاموزیم، نظم آنهاست که در نشان دادن شرایط و ضوابط‌شان بسیار منظم و قاعده‌مند هستند و در این راستا درخواست‌هایی از ایران داشته‌اند؛ از جمله اینکه سخت‌گیری‌هایی را در عرضه کتاب‌های مذهبی و جنگی دارند و ما نیز سعی کرده‌ایم همزمان با رعایت ضوابط آنها از اهداف خودمان نیز دور نشویم.
بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن ازتاریخ 1 تا 5 شهریور ماه برگزار می‌شود. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.
captcha