ضرورت راه‌‌اندازی نهضت عمومی ساماندهی امور مساجد در استان‌ها
کد خبر: 3633006
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

ضرورت راه‌‌اندازی نهضت عمومی ساماندهی امور مساجد در استان‌ها

کانون خبرنگاران نبأ: امام‌جمعه شهرستان رودسر به ضروری بودن راه‌اندازی نهضت عمومی ساماندهی امور مساجد در استان‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: پس از 40 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران مساجد کشور کارنامه خوبی ندارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین تقی روحانی امام‌جمعه شهرستان رودسر با گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار کرد: 30 مرداد ماه سال 48 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و سال‌ها بعد به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای کنفرانس اسلامی این روز به نام روز جهانی مسجد نام‌گذاری شد.

 وی مسجد را محور وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام خواند و افزود: پیامبر اسلام(ص) پایه‌گذار نخستین مسجد است.

 امام‌جمعه شهرستان رودسر مسجد را مهم‌ترین کانون فعالیت مسلمانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جهادی دانست و گفت: روز جهانی مسجد در کشور ما فرصت طلایی برای بازنگری به امور مساجد بوده و پس از 40 سال از عمر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مساجد در کشور ما کارنامه خوبی ندارد.

 وی با اشاره به مشکلات مساجد کشور در ابعاد مختلف گفت: تنها کسی که برای مساجد کشور دل می‌سوزاند مقام معظم رهبری بوده و لازم است به مشکلات مساجد به‌ویژه ساخت خانه عالم توجه بیشتری کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی تشکیل نهضت عمومی ساماندهی امور مساجد در استان‌ها را ضروری خواند و افزود: جز در تهران در سایر استان‌ها در امور مساجد با مشکل روبه‌رو هستیم و جهت ساماندهی مساجد به‌عنوان محور وحدت جامعه می‌طلبد تا مسئولان همت و گام‌های بلندی برای آبادانی معنوی و مادی مساجد بردارند.

الیاس عبداله‌پور
captcha