کمپین دعوت از مسلمانان آکسفورد برای گزارش دادن جرائم ضداسلامی
کد خبر: 3633022
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

کمپین دعوت از مسلمانان آکسفورد برای گزارش دادن جرائم ضداسلامی

گروه بین‌الملل: افزایش حملات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در شهر «آکسفورد» انگلیس سبب به راه‌ افتادن کمپینی شده که مسلمانان را به گزارش کردن این جرائم ترغیب می‌کند.

کمپین دعوت از مسلمانان آکسفورد برای گزارش دادن جرائم ضداسلامی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islamic News»، «تام هایس»، رئیس امنیت اجتماعی شورای شهر آکسفورد، مسئول راه‌اندازی این کمپین است.
وی تصمیم دارد از طریق همکاری با دیده‌بان اسلام‌هراسی انگلیس (تل ماما)، مسلمانان را به داشتن نقش فعال در مقابله با اسلام‌هراسی دعوت کند.
هایس با «فیاض مغول»، بنیانگذار سازمان دیده‌بان اسلام‌هراسی و معاون وی در راستای مقابله با جرائم ناشی از اسلام‌هراسی در این شهر دیدار کرد.
این کمپین در حالی برگزار می‌شود که پس از انتشار گزارش‌ها از افزایش 40 درصدی نژادپرستی در آکسفورد، درخواست‌ها برای سخت‌ترشدن مجازات‌ها برای جرائم ناشی از نفرت بالا گرفته است.
گروهی از مقامات ارشد شورای شهر از ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس خواسته‌اند که قوانین مربوط به جرائم ناشی از نفرت را بازبینی کند و مجازات عاملان این جرائم را که اکنون بسیار ناچیز است، افزایش دهد.
هایس گفت: مقامات کشور بدون کمک مردمی که شاهد یا قربانی این جرائم هستند، قادر به مقابله مؤثر با این مشکل نیستند.
وی افزود: جرائم ناشی از نفرت و اسلام‌هراسی در آکسفورد هیچ جایی ندارند و باید به آن پایان داده شود. هرکسی که هدف این جرائم قرار می‌گیرد باید اطمینان داشته باشد که به حرف او گوش داده می‌شود و در مورد آن اقدام خواهد شد.
جرائم ناشی از نفرت عبارتند از جرائمی که با انگیزه دشمنی، تعصب یا نفرت نسبت به نژاد، دین، جنسیت و وضعیت جسمی شخص خاصی انجام می‌گیرند.

captcha