شهادت بخشی از فرهنگ ملت ایران است/ در تأمین امنیت با هیچكس تعارف نداریم
کد خبر: 3633071
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
غیاثی:

شهادت بخشی از فرهنگ ملت ایران است/ در تأمین امنیت با هیچكس تعارف نداریم

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه دشمن تمام تلاش خود را معطوف كرده تا فرهنگ جهاد و شهادت را در میان ملت ما كمك‌رنگ كند، گفت: شهادت یك جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 30 مردادماه در آیین تكریم و معارفه رئیس پیشین و جدید سازمان بسیج رسانه این استان یاد شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: سه پاسدار شهید به نام‌های عبدالله اسكندری، اسماعیلی و حججی در راه دفاع و در میثاقی كه با سیدالشهدا(ع) داشتند، سرشان بریده شد.

وی با بیان اینكه امروز ملت ایران استقلال و عزت خود را مرهون خون شهدا می‌دانند، افزود: دشمن تمام تلاش خود را معطوف كرده تا فرهنگ جهاد و شهادت را در میان ملت ما كمك‌رنگ كند چرا كه ملت ایران راه سعادت خود را از مسیر جهاد و شهادت می‌داند.

شهادت یك جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ملت ایران است

غیاثی با تأكید بر اینكه شهادت یك جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ملت ایران است، گفت: ما باید تا آخر مسیر، آرمان‌های امام و شهدا را تحقق بخشیم و این راه ادامه دهیم و در این مسیر هر كدام در هر مسئولیت حقیقی و حقوقی كه داریم، وفادار به این آرمان‌ها باشیم.

مردم امروز بصیرتر از مردم اول انقلاب هستند

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه ملت ایران همواره نشان داده‌اند كه بر سر پیمان خود با شهدا مقاوم و ثابت قدم هستند، گفت: ملت امروز حتی از مردم اوایل انقلاب نیز آگاه‌تر و بصیرتر هستند و طبیعتاً حفظ این مسئله نیاز به ظرافت‌های بیشتری هم دارد كه در رسانه‌های خود باید به آن‌ها بپردازیم.

وی با تأكید بر اینكه رسانه در مراقبت از نسل‌ها نقش اساسی و هدفمندی ایفا می‌كند، گفت: در سال‌های پایانی دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار داریم؛ در هر انقلابی برای پایداری و تثبیت آن، 3 ركن از اهمیت خاصی برخوردار است كه ركن نخست آن موجودیت و حاكمیت آن انقلاب است.

غیاثی ادامه داد: در دهه اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موجودیت خود را كه در تقابل جنگ سخت كه دفاع مقدس بود، پشت سر گذاشته و به تثبیت رساندیم و در دهه دوم انقلاب، ركن تثبیت حاكمیت را انجام دادیم و در دهه سوم نیز تثبیت هویت انقلاب اسلامی را به منصه ظهور رساندیم تا دنیا بداند كه ما كشور مستقلی هستیم.

وی با بیان اینكه در دهه سوم با جنگ نرم دشمن مواجه هستیم، گفت: امروز انقلاب اسلامی ما دارای قدرت،‌ اقتدار و اعتبار جهانی است و هر فرد منصفی اگر بخواهد قضاوت كند، به این موضوع نیز اذعان دارد.

امروز ایران اسلامی نقطه تعادل دنیا شده است

فرمانده سپاه فجر فارس اظهار كرد: به گفته بسیاری از دوستان و دشمنان ما، امروز ایران اسلامی نقطه تعادل منطقه و بلكه جهان شده است و دشمن نیز حساب ویژه‌ای برای انقلاب و نظام ما باز كرده است و بابت آن نیز هزینه زیادی پرداخت كرده‌ایم.

وی، خطاب به اصحاب رسانه، قلم‌های آنان را در این جنگ نرم كنونی، امانتی در اختیار آنان توصیف كرد و گفت: باید بدانید كه در چه مسیری گام نهاده و چه راهی را برای حفاظت از انقلاب اسلامی در پیش دارید.

غیاثی با بیان اینكه در 4 دهه گذشته بسیاری از جنگها در منطقه جنوب غرب آسیا و خلیج فارس رخ داده است و معنایش این است كه در هر منطقه‌ای قدرتی بخواهد مانع راه استكبار جهانی و آمریكا باشد، آنجا میدان جنگ است، گفت:‌ ما اقتدار داریم كه توانستیم در عرصه تقابل با استكبار جهانی و آمریكا بایستیم و منطقه خود را مدیریت كنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با تصریح اینكه خیلی‌ها در ایجاد این اقتدار نقش داشته‌اند كه بخش زیادی از آن فرایند را رسانه‌ها ایجاد كرده‌اند، گفت:‌ به خصوص شهدایی كه در این عرصه داشتیم نقش مهمی را در این زمینه ایفا كرده‌اند.

ایران اسلامی لنگرگاه امنیت جهانی است

وی اعتقاد دارد كه امروز ایران اسلامی لنگرگاه امنیت جهانی است و هر كجا كه ایران حضور دارد، امنیت برقرار است و سپس ادامكه داد: امروز جهان اسلام یك حامی نیرومند و صادق به نام امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و یك پناهگاه امن به نام انقلاب اسلامی دارند و این مسئله‌ای است كه بارها در تحلیل‌های اتاق‌های فكر دشمنان خود مشاهده كرده‌ایم.

برای ماندگار بودن باید قوی باشیم

غیاثی اهمیت حفظ اقتدار كشور را یادآور شد و گفت: هر پدیده‌ای كه در عالم قوی نباشد، ماندگار نیست پس اگر بخواهیم ماندگار باشیم و انقلاب خود را به نسل‌های بعدی منتقل كنیم و پرچم آن را به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) بسپاریم، باید قوی باشیم.

بن بست و شكست در انقلاب اسلامی راهی ندارد

فرمانده سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه در این انقلاب بن‌بست و شكستی وجود ندارد، چراكه رهبری آن را یك امام معصوم به عهده دارد، گفت: امروز امت ما همواره ارتباط خود را با امام معصوم خود حفظ كرده‌اند و برگزاری دعاهای ندبه و زیارت مسجد جمكران خود گواه این ادعاست.

وی گفت: اینكه امروز به عنوان كانون دیداری جهان اسلام و در كانون بحران جهان هستیم، دلیلش این است كه وصل به تكیه‌گاه امام معصوم هستیم و برخی از معجزاتی كه در انقلاب و مبارزات آن مشاهده شده است، به دلیل همین مسئله است.

غیاثی با تأكید بر اینكه باید در دنیای امروز قوی بمانیم، گفت: امروز در دو جبهه سخت و نرم با دشمن مواجه هستیم و بر خلاف اینكه می‌گویند ما در حوزه انفعال در جنگ نرم قرار داریم، باید گفت كه ما در حوزه‌های مختلفی پیشرفت داشتیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه امروز انقلاب اسلامی الگوی بیداری اسلامی كشورهای مختلف شده است، گفت: امروز توفیقات عراق، یمن، سوریه و افغانستان را می‌بینیم كه رهبری و فكر آن‌ها حاصل تمركز امثال سردار سلیمانی‌ها و بسیاری از شهدای ماست.

سازماندهی و انسجام نیروهای انقلابی اسلامی در برابر تفكرهای پلید تكفیری و استكباری

وی با تصریح اینكه امروز معجزات بسیاری را از حضرت زینب(س) در جبهه دفاع از حرم در سوریه مشاهده می‌كنیم، گفت: سازماندهی و انسجام نیروهای انقلابی اسلامی در برابر تفكرهای پلید تكفیری و استكباری، امروز به بركت دفاع از حرم حضرت زینب(س) است.

غیاثی خواستار حفظ هوشیاری ملت و مسئولان در راه دفاع از انقلاب اسلامی شد و گفت: بحمد الهی امروز در میان مسئولان ما وحدت رویه و انسجام وجود دارد كه موجب شده است تلاش‌های دشمنان در از بین بردن انقلاب اسلامی ناكام بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم تكریم و معارفه رئیس سازمان بسیج اشاره كرد و گفت: هم‌اكنون یك میلیون و 600 هزار نفر نیروی بسیجی در استان فارس وجود دارند كه در قشرهای مختلف مشغول به فعالیت هستند و هر كدام از این قشرها نیز شوراهای عالی دارند لذا درخواست‌های این قشرها باید از طریق شوراهای عالی آن‌ها پیگیری شود.

فرمانده سپاه فجر فارس از شورای عالی بسیج رسانه نیز خواست تا طرح‌های خود را به صورت مدون در جلساتی آتی كه با آنان خواهد داشت، ارائه دهند و ادامه داد: باید فاصله وضعیت موجود با مطلوب را احصا كنیم.

اهمیت نقش‌پذیری رسانه طراز انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب

وی، نقش اصحاب رسانه را دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: رسانه طراز انقلاب اسلامی باید نقش اساسی را در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با رسانه‌های معاند ایفا كند.

در تأمین امنیت با هیچكس تعارف نداریم

غیاثی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر این نكته تأكید كرد كه سپاه موضوعات امنیتی را خط قرمز می‌داند و با هیچكس نیز در این زمینه تعارف ندارد و اگر فردی در هر جایگاهی كه باشد در این زمینه ورود كند، حتماً احضار شده و در صورت الزام نیز به ناچار برخورد سلبی با او خواهیم كرد.

فرمانده سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه اشراف ما بر مسائل امنیتی قطعی و صد درصد است چرا كه ما وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی را داریم، گفت: به همین دلیل هشدارهای لازم را در جلسات مختلف به همه مسئولان می‌دهیم البته ما نمی‌خواهیم مردم را مأیوس كنیم و هنر این نیست كه پشت تریبون برخی مسائل را مطرح كنیم، بنابراین در جلسات خصوصی كه با مسئولان داریم اگر موردی باشد حتماً مطرح می‌كنیم و اگر احساس كنیم مسئولی اصرار بر ادامه مسیر انحراف دارد، حتماً با او برخورد خواهیم كرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات میلاد امیری‌نژاد در سازمان بسیج رسانه قدردانی و مصطفی اژدری را به عنوان رئیس سازمان بسیج رسانه فارس منصوب كرد.

captcha