483 طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد اجرا شد
کد خبر: 3633131
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
طی پنج ماه نخست امسال؛

483 طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد اجرا شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: طی پنج ماه نخست امسال 483 طرح با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی روز گذشته 30 مردادماه در نشست خبری گفت: کمیته‌ امداد به توانمندسازی خانواده‌های تحت‌ پوشش این نهاد نگاه ویژه‌ای دارد و از دو محل صندوق اشتغال نیازمندان و وا‌م‌های تبصره‌ای در راستای اشتغال‌زایی برای مددجویان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: امسال یک میلیارد تومان اعتبار اشتغال داریم که 35 میلیون تومان سهم بانک‌ها و 16 میلیون میلیون تومان نیز از محل صندوق امداد تامین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی افزود: طی پنج ماهه نخست امسال 193 طرح با اعتبار 2 میلیارد و 2000 میلیون تومان از محل صندوق امداد و 290 طرح نیز با اعتباری بالغ بر 3میلیارد و 600 میلیون تومان از محل تسهیلات اجرا شده است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه طی این مدت 483 طرح با اعتباری بالغ بر 6میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: کمیته‌ امداد خراسان‌جنوبی در راستای اشتغال‌زایی به 2هزارو289 نفر آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه کرده که بالغ بر 34 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه از محل کاریابی نیز 21 نفر مشغول به کار شده‌اند، اظهار کرد: از محل طرح اشتغال و خودکفایی نیز طی پنج ماه نخست امسال 74 خانواده خودکفا شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه فرش یکی از زمینه‌هایی است که مددجویان کمیته‌ امداد مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: طی پنج ماه نخست امسال 344 تخته فرش با 1440 متر به ارزش حدود 750 میلیون تومان در استان بافته شده است.

سلم‌آبادی یادآور شد: خراسان‌جنوبی طی سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در حوزه آموزش‌های کارآفرینی، کسب رتبه چهارم در آموزش‌های مهارت آموزی شده است.

captcha