موکب شهدای جنوب کرمان در کربلا برپا می‌شود
کد خبر: 3633135
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
در ایام اربعین؛

موکب شهدای جنوب کرمان در کربلا برپا می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کهنوج از برپایی موکب «شهدای جنوب» پنج شهرستان جنوبی کرمان طی ایام اربعین حسینی در کربلای معلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علی مطهری، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کهنوج دیروز دوشنبه، 30 مرداد در گردهمایی خادمان موکب «شهدای جنوب» گفت: این موکب با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ادارات و نهادهای شهرستان‌های جنوبی برپا می‌شود.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان از برپایی موکب و اسکان و پذیرایی زائران در اربعین حسینی سال گذشته، افزود: در سال قبل که نخستین سال برپایی موکب شهدای جنوب بود  مشکلاتی وجود داشت، اما امسال تصمیم گرفته شد با توجه به تجربیات سال گذشته این کمبودها، مشکلات و معایب برطرف شود تا بتوانیم آن طور که شایسته است به زائران امام حسین(ع) خدمات بدهیم.
مطهری بیان کرد: برگزاری باشکوه مراسم‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) به ویژه مراسم اربعین آن حضرت، یک اقدام بزرگ فرهنگی است که کارکردهای اجتماعی زیادی از جمله افزایش مؤدت به امام حسین(ع) و تقویت وحدت و انسجام بین مردم دارد.
وی گزارشی از اقدامات انجام شده و برپایی موکب در سال گذشته ارائه داد و اظهارکرد: سال گذشته مردم خیر و نیکوکار پنج شهرستان جنوبی، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به موکب شهدای جنوب اهدا کردند.
مطهری افزود: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی تعداد موکب ها درسال جاری و نیز افزایش سهمیه اعزام زائران در سال جاری، حمایت و پشتیبانی بیشتر مردم و ادارات و نهادها برای برپایی موکب و نیز اسکان و پذیرایی از زائران ضروری است.
وی گفت: روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و اسکان ۵۰۰ نفر زائر سهمیه پنج شهرستان جنوبی است که باید برای اسکان و پذیرایی این تعداد زائر در مدت ایام اربعین و پس از آن برنامه‌ریزی شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: هماهنگی‌های لازم ازسوی ستاد اربعین کشور با مسؤولان عراقی انجام شده و قرار است، تسهیلات و امکانات اولیه اسکان در اختیار برپاکنندگان موکب قرار گیرد.
وی تهیه یکه هزار تخته پتو و ۴۰۰ مترمربع موکت را از نیازهای اولیه برای اسکان زائران اربیعن حسینی در موکب «شهدای جنوب» اعلام کرد و گفت: علاوه بر این تهیه ۲۵ هزار  پرس ناهار و ۲۵ هزار پرس شام در مدت حضور زائران اربعین بر عهده موکب شهدای جنوب است.
عباس اطمینانی، مسئول اجرایی موکب شهدای جنوب با قدردانی از مشارکت خوب نقدی و کالایی مردم و مسؤولان این شهرستان‌ها به مراسم اربعین سال گذشته و برپایی موکب، بر لزوم استمرار این کمک‌ها در سال جاری تاکید کرد.
وی افزود: برای برپایی خوب موکب و اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی، هشت کمیته پشتیبانی، کمیته مشارکت‌های مردمی، ترابری، اسکان و پذیرایی، فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی، امنیتی  و بهداشت و درمان تشکیل می‌شود.
اطمینانی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در کشور عراق لازم است برای حفظ شأن زائران و عاشقان امام حسین (ع) برنامه‌ریزی مناسب برای امسال انجام شود.
captcha