«بچه‌ها و پيامبر(ص)»؛ حکایت‌هایی از رفتار با کودکان
کد خبر: 3633139
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

«بچه‌ها و پيامبر(ص)»؛ حکایت‌هایی از رفتار با کودکان

گروه فرهنگی: مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، کتاب «بچه‌ها و پيامبر(ص)» را ویژه کودکان و نوجوانان اردو زبان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سیره و زندگانی پیامبر رحمت،‌ حضرت رسول اکرم(ص) دارای مقاطع و ابعاد گسترده‌ای است که از جمله آن، دوران کودکی ایشان و نیز شیوه رفتار ایشان با کودکان است، نویسنده در این کتاب به هفت حکایت مربوط به پیامبر(ص) و بچه‌ها اشاره کرده و تلاش دارد تا در هر کدام از آنان به صورت ویژه مهر و عطوفت حضرت محمد(ص) را با زبانی گویا و رسا نسبت به کودکان بیان کند و این فرهنگ والا را در جامعه رواج دهد.
این کتاب داستانی که در راستای نشر معارف اسلامی، معرفی چهره زیبای دین اسلام، بیان مقطعی از دوران کودکی پیامبر اکرم(ص) و چگونگی رفتار ایشان با کودکان به چاپ رسیده است، شامل هفت حکایت به قلم زیبای مصطفی رحماندوست است.
این اثر روایتگر برخورد پیامبر(ص) با بچه‌ها است و بر اساس داستان‌های عامیانه‌ تدوین شده که از قرن پنجم هجری میان مرز عراق و بین‌النهرین رواج داشته است.
در یکی از این رمان‌ها، داستان دختری نقل می‌شود که در بغداد زندگی می‌کند و به دلایلی تصمیم می‌گیرد لباس پسرانه بپوشد و برای تجارت به بندر برود که در حین سفر ماجراهایی برای او اتفاق می‌افتد که خواندنی است.
موضوع محوری دیگر حکایت‌های این کتاب بیان عدالت پیامبر(ص)، دلسوزی، اخلاق و منش پیامبر(ص) و مهر و عطوفت ایشان نسبت به کودکان است، به صورتی‌که ایشان در همه حال تلاش کرده تا کودکان را گرامی داشته و به آنان محبت ورزد.
کتاب هفت حکایت «بچه‌ها و پیامبر(ص)» در سه فصل مختلف توسط مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای مطالعه نوجوانان و جوانان اردو زبان تنظیم شده و به شمارگان 3000 نسخه در سال 96 انتشار یافته است.
captcha