عدالت نباید قربانی مصلحت‌های شخصی شود
کد خبر: 3633140
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
موحد:

عدالت نباید قربانی مصلحت‌های شخصی شود

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: عدالت یک امر الهی و مقدس است و نباید قربانی مصلحت‌های فردی و شخصی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز دوشنبه، 30 مرداد در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمان در رابطه با ایجاد امنیت گفت: نظام‌های حاکمیتی دنیا به دو دسته نظام‌های کارآمد و قانون‌مدار و دسته ناکارآمد تقسیم می‌شوند که نخستین شاخص کارآمدی ایجاد امنیت است.
وی دسترسی آحاد ملت به عدالت را به عنوان دومین و مهمترین شاخص کارآمدی نظام سیاسی حاکم معرفی کرد و افزود: دسترسی به عدالت یکی از آرزوهای اساسی بشریت بوده و اقامه قسط و عدل رسالت اصلی پیامبران است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دسترسی و ایجاد عدالت همانند گذشته نیست، مادامی که روابط جوامع بشری پیچیده‌تر از قبل شده و عدالت تنها با یک قاضی محقق نمی‌شود.
وی عنوان کرد: لازمه دسترسی مردم به عدالت دسترسی به ابزار و لوازم کار عدالت است و یکی از مهمترین این ابزار کارشناس مجرب و مسلط به امور مختلف است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارکرد: عدالت یک امر الهی و مقدس است و نباید قربانی مصلحت‌های فردی و شخصی شود.
موحد بیان کرد: احداث ساختمان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری به منظور انجام کارهای کارشناسی با کیفیت بالاتر و دسترسی هرچه راحت‌تر مردم به امور کارشناسی است.
یادآور می‌شود، ساختمان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمان با مساحت یک هزار و 300 مترمربع و چشم‌اندازی هشت طبقه با حضور جمعی از مسؤولان کلنگ‌زنی شد و هزینه پیش‌بینی شده برای احداث این ساختمان 120 میلیارد ریال است که طی مدت چهار سال به سرانجام خواهد رسید.
روابط عمومی دادگستری استان کرمان
captcha