برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در کوهبنان
کد خبر: 3633143
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در کوهبنان

گروه سیاست و اقتصاد: همزمان با شب شهادت جواد‌الائمه(ع) مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در محل تکیه شهید روح‌الامینی کوهبنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی مالکی، مسؤول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج  کوهبنان دیروز دوشنبه، 30 مرداد در این مراسم گفت: شهید حججی خود را از تعلقات دنیا رها کرد در حالی که به خدا توسل و به ائمه معصوم(ع) تمسک داشت و به پدر و مادر خویش احترام خاص می‌گذاشت.
وی افزود: شهید حججی به بهترین شیوه ممکن امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ساری و جاری کرد، این جا بود که در زمان اسارت و شهادت چشم تمام دنیا را به تحیر وا داشت.
مالکی بیان کرد: امام جواد(ع) در سن هشت سالگی عزیز و محبوب خدا شد، شهید حججی هم که توسل و تمسک به اهل‌بیت(ع) داشت در سن کم محبوب خالق و مخلوق شد.
وی ادامه داد: هر کس خود را به خدا وصل کند، فقط در برابر عظمتش سر کرنش فرود می‌آورد و از خدا می‌ترسد، امام جواد(ع) در برابر مامون ایستاد و ترس به دل راه نداد.
مسؤول تعلیم و تربیت سپاه کوهبنان تصریح کرد: سعی کنیم به گونه‌ای در راستای تربیت فرزندان خود گام برداریم که در آینده امثال شهید حججی جهان را با اقدام خود به لرزه بیندازند.
وی تأکید کرد: شهید حججی همانند اولیای الهی و مقربان حضرت حق در حالی که در چنگال دشمنان گرفتار بود، لحظه‌ای از آرمان و اهداف خود کوتاه نیامد و مظلومانه به شهادت رسید، اما موجب بیداری و بصیرت دهی به تمام آزادمردان جهان شد.
این مراسم با حضور جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، دادستان شهرستان و جمعی از خانواده‌های معزز شهیدان، جانبازان و ایثارگران همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.
captcha