تغییرات جدید در ستاد طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف/ ایجاد ۴ مرکز در ستاد
کد خبر: 3633150
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

تغییرات جدید در ستاد طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف/ ایجاد ۴ مرکز در ستاد

ستاد طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با ۴ مرکز زیر نظر مرکز امور قرآنی این سازمان فعالیت می‌کند و در شهر قم مستقر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه که از سال 1390 در معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شده بود از ابتدای امسال و در اجرای سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی این سازمان، از معاونت فرهنگی منفک شده و اداره آن به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف واگذار شده است.

بنابراین گزارش این ستاد در مجتمع مجاور امامزاده شاه‌سیدعلی قم مستقر شده و در ساختار جدید خود دارای 4 مرکز به‌نام‌های مرکز مجازی، مرکز تربیت مربی، مرکز مدارس شبانه‌روزی و مرکز طرح تربیت حافظان قرآن است.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مردادماه امسال طی گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم در استان قم گفته بود که «تاکنون بیش از 9 هزار نفر در مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه تربیت شده‌اند و این مرکز دارای 9 مدرسه شبانه‌روزی تربیت حافظ است».

چندی پیش نیز مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر برگزاری طرح رحله و اداره مدارس شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن اوقاف توسط این مؤسسه امضا کرد.

حسینی در همان مصاحبه گفته بود که «امروز بالغ‌ بر 15 هزار نفر حافظ کل قرآن کریم در کشور وجود دارد که با طرح‌های جدیدی که در کشور در دست اقدام است این تعداد بسیار متحول خواهد شد».
captcha