هزاران عاشق باب‌الحوائج در اجتماع جوادیون
کد خبر: 3633167
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

هزاران عاشق باب‌الحوائج در اجتماع جوادیون

گروه اجتماعی: اجتماع عظیم جوادیون، همزمان با شب شهادت دردانه حضرت امام رضا(ع)، نهمین خورشید تابناک امامت، حضرت جواد(ع)، با گردهمایی هزاران عاشق و دلسوخته آن حضرت، در عرصه میدان شهدا مشهد، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اجتماع عظیم جوادیون، همزمان با شب شهادت دردانه حضرت امام رضا(ع)، نهمین خورشید تابناک امامت، حضرت جواد(ع)، با حضور هزاران عاشق و دلسوخته آن حضرت، در عرصه میدان شهدا مشهد، برگزار شد.
ساعت حدود 7 عصر 30 مردادماه مصادف با شب شهادت باب‌الحوائج، امام جواد(ع) است، به عرصه میدان شهدا نزدیک می‌شویم، تعداد کثیری از زائران و عاشقان علی‌ ابن‌موسی‌الرضا(ع) برای عرض ارادت خود را به سمت حرم رضوی می‌رسانند، تا شاید بتوانند زودتر در مراسم آیین وداع با پیکر مطهر 9 شهید گمنام حاضر شوند.
از دور جمعیت جوادیون حاضر در میدان شهدا دیده می‌شود، زن، مرد، جوان، میانسال، از کودکانی که با سربندهای یا صاحب‌الزمان(عج)، یا جوادالائمه(ع) و لبیک یا حسین(ع) ارادت خود را به حضرت ثامن نشان می‌دادند تا جانباز 70 درصدی که با ویلچر هوشمند و به سختی حرکت می‌کرد، در این اجتماع به چشم می‌خورد.
زائرانی از شهرهای زاهدان، تهران، یزد، اصفهان، از هرکه می‌پرسیدی از شهری خود را به این شب و مکان عزیز رسانده بود، تا عشق خود را به نوعی خدمت ضامن آهو نشان داده باشد، در این بین اما تصویر شهید مدافع حرم، محسن حججی، و مادری که عکس جوان شهیدش را در آغوش گرفته بود، توجه حاضران و من جمله عکاسان را به خود جلب می‌کرد.
بنابراین گزارش، آغازکننده این مراسم صدای زیبای گروه تواشیح نوجوانان نسیم انتظار از برازجان بود، در ادامه قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل‌بیت(ع) در فضا طنین انداز شد و نجوای یا اباعبدالله دل هر عاشقی را بی‌هوا هوایی کربلا می‌کرد.
یادآور می‌شود، در انتهای مراسم جمعیت حاضر در میدان شهدا، پس از مرثیه‌خوانی ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در مصیبت باب‌الحوائج، حضرت جواد(ع) به اقامه نماز مغرب و عشاء باشکوه پرداختند و جهت عرض تسلیت به محضر مبارک پدر گرامیشان حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) و شرکت در آیین وداع با پیکر مطهر 9 شهید گمنام که در صحن جامع رضوی برگزار می‌شد، با ذکر «یا امام جواد(ع)» حضور پیدا کردند.
captcha