تبرئه شیعیان از حمله به مسجد «تعلیم‌القرآن» پاکستان
کد خبر: 3633194
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

تبرئه شیعیان از حمله به مسجد «تعلیم‌القرآن» پاکستان

گروه بین‌الملل: ژنرال «آصف غفور»، سخنگوی ارتش پاکستان در یک نشست خبری از دستگیری شبکه تروریست‌های تکفیری عامل حمله به مدرسه و مسجد تعلیم‌القرآن در شهر «راولپندی» این کشور خبر داد۔

تبرئه شیعیان از حمله به مسجد «تعلیم‌القرآن» پاکستان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از «دان نیوز»، سخنگوی ارتش پاکستان پس از دستگیری تروریست‌های تکفیری عامل حمله به مدرسه و مسجد تعلیم‌القرآن، اعلام کرد: حمله به مسجد اهل سنت با هدف گسترش اختلافات شیعه و سنی انجام شده و شیعیان هیچگونه دخالتی در آن نداشته‌اند.
وی با توضیحات عملیات تازه ارتش در مناطق مختلف تصریح کرد: در عملیات «خیبر 4» ارتش، ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند و چند نفر از آن‌ها نیز دستگیر شدند۔
در این نشست خبری، فیلمی از یک تروریست تکفیری عضو گروه طالبان با اسم «اجمل خان» نیز به نمایش گذاشته شد که اعتراف کرد: در روز عاشورا ۲۰۱۳ میلادی حمله به مسجد و مدرسه تعلیم‌القرآن در شهر راولپندی کار ما بود و طبق برنامه با لباس‌های مشکی به این مسجد حمله کرده و آن را به آتش کشیدیم و هدفمان ایجاد جنگ میان شیعه و سنی بود۔
سخنگوی ارتش افزود: در کشور هیچ نزاع فرقه‌ای وجود ندارد و این کار دشمنان ما است.
لازم به ذکر است، بعد از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی، عکس‌های کشته‌شدگان میانمار به اسم کشته‌شد‌گان مسجد تعلیم‌القرآن منتشر شد و گروهی گمنام که خود را شیعی نامیده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت که در نتیجه آن چندین حسینیه شیعی در مناطق مختلف پاکستان به آتش کشیده شد.

captcha