مسجد بی ولایت جایگاه فتنه است
کد خبر: 3633202
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

مسجد بی ولایت جایگاه فتنه است

گروه اجتماعی: عضو مجلس خبرگان رهبری مساجدی چون مساجد آل سعود که خالی از ولایت است را جایگاه فتنه خیزی خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله عباس کعبی، شامگاه دوشنبه 30 مرداد ماه در همایش مسجد، قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی در تالار همایش‌های بین المللی شهرداری قم با ذکر این مطلب که باید  نگاه قرارگاهی به مساجد داشته باشیم گفت:این قرارگاه ها باید به ایمن سازی اجتماعی منجر شود.
وی افزود: راه حفظ نظام و تداوم آن و حفظ تشیع احیای مساجد است؛ شهر قم شهر اهل بیت(ع) است و به همین خاطر مساجد باید با حضور روحانیون با مشکلات فرهنگی مقابله کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: راه حل رهایی از چالش های فرهنگی بازگشت به مساجد، با محوریت امام جماعت مساجد است؛ روایات زیادی در رابطه اینکه، ترک نماز جماعت از روی بی‌اعتنایی جایز نیست، وجود دارد و از این دسته روایات‌ برداشت می‌شود که محوریت جامعه اسلامی یک امر حیاتی است.
آیت الله کعبی تصریح کرد: مساجد نباید دولتی شوند؛  برای اداره مساجد سازوکار وجود دارد ازاین‌رو جنبه مردمی مسجد باید حفظ و باقی بماند؛ اگر مسجد از ولایت جدا شود مانند مساجد آل سعود خواهد شدو مسجد بی ولایت جایگاه فتنه است.
وی گفت: قم پایگاه انقلاب است و دشمن برای شهر مقدس قم برنامه داشته و می‌خواهد این شهر را محور از بین بردن انقلاب قرار دهد؛در این شهر مساجد باید با حضور جوانان به محور امور در شهر مبدل شوند و با هم اندیشی نیز باید آنجا را حفظ کرد.
استاد حوزه بیان کرد: پایش فرهنگی اجتماعی محله و طرح محله مسجد محور بسیار مهم است زیرا امام جماعت باید امام محله باشد نه‌فقط صرف امام جماعت باشد، از این رو باید امام جماعت محله را مدیریت کند.
وی تصریح کرد: جذاب سازی مساجد، پایش فرهنگی و اجتماعی و تشکیل جلسات هماهنگی بین ائمه جماعات محله می‌تواند سبب از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی شود.
captcha