انتشار 23 عنوان کتاب با موضوع قرآن در اصفهان
کد خبر: 3633288
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

انتشار 23 عنوان کتاب با موضوع قرآن در اصفهان

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 800 عنوان کتاب جدید منتشر شده که 45 عنوان آن در حوزه دین و مذهب و 23 عنوان آن درباره قرآن است.

پرویز طاهری، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، درباره کتب منتشر شده قرآنی در این استان، اظهار کرد: در سال 95، 1800 عنوان کتاب منتشر شده که 225 عنوان آن با موضوع دین و مذهب و 67 عنوان آن نیز درباره قرآن و عترت بود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 800 جلد کتاب جدید منتشر شده که 45 عنوان آن در حوزه دین و مذهب و 23 عنوان آن درباره قرآن است.
معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اصفهان بیان کرد: در میان این آثار منتشر شده، کتاب «تفسیر کلمه طیبه» تالیف حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی در جشنواره جایزه کتاب استان، رتبه برتر را کسب کرد.
وی در خصوص ناشران تخصصی فعال قرآن و عترت در اصفهان، بیان کرد: «ذکری القلوب»، «نورالانوار»، «بنی‌هاشم» و «دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان» از ناشران فعال استان در زمینه نشر کتب قرآنی هستند.
معاون فرهنگی هنری مدیر کل ارشاد اصفهان درباره برنامه‌ها و سیاست‌های این اداره کل در جهت حمایت از پژوهشگران و ناشران حوزه قرآن و عترت، اظهار کرد: طبق تبصره 6 آیین‌نامه مربوط تشویق، چاپ و حمایت از انتشار کتب مناسب خرید، باید به گونه‌ای باشد که هیچ‌گاه انبار کتاب از قرآن، مفاتیح، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن خالی نباشد و لذا در این راستا هر سال قریب به 15 درصد از بودجه سالیانه خرید کتاب استانی، صرف خرید قرآن و سایر کتب قرآنی می‌شود.
captcha