پنجاهمین هفته برگزاری «دوشنبه‌های قرآنی» در منطقه 8 + عکس
کد خبر: 3633448
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

پنجاهمین هفته برگزاری «دوشنبه‌های قرآنی» در منطقه 8 + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن منطقه 8 تهران از برگزاری پنجاهمین جلسه «دوشنبه‌های قرآنی» خبر داد.

حسین گل‌افروز، مدیر خانه قرآن منطقه 8 تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: طرح «دوشنبه‌های قرآنی» بیش از یک سال است که با دستور رئیس و تصویب شورای برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی ـهنری شهرداری، مقرر شد در 22 مسجد از مناطق 22 گانه تهران، کرسی تلاوت با هدف گسترش سبک زندگی قرآنی و فضایل اخلاقی و تحقق انتظارات مقام معظم رهبری برپا شود.
وی در ادامه توضیح داد: بر این مبنا و با برنامه‌ریزی‌های متعدد، این طرح در منطقه 8 نیز آغاز شد و با موافقت مدیر فرهنگی ـ هنری منطقه، به جای برپایی کرسی تلاوت هفتگی در یک مسجد به برگزاری آن در پنج مسجد اقدام کردیم.
گل‌افروز با ذکر این نکته که یک معیار بسیار مهم در انتخاب مساجد برای برای برپایی کرسی تلاوت، همکاری امام جماعت و هیات امنای آن مساجد بوده است، افزود: بعضی مساجد همچون مسجد جامع نارمک، برای قرآن هزینه و کلاس‌های آموزشی و کرسی برگزار می‌کنند از این روی سعی شد، بیشتر در مساجدی که کرسی تلاوت ندارند، این طرح را اجرا کنیم.
مدیر خانه قرآن منطقه 8 تهران با اشاره به رضایت مردم و نمازگزاران از این طرح، گفت: در پنجاه هفته اخیر که این طرح به طور پیوسته و منظم اجرا شده‌ است، آقایان مصطفی یادگاری، محمود نوروزی، محمدرضا رجبی، احمد رحیمی و مجتبی اصغری در مساجد قائم(عج)، خاتم(ص)، امام حسین(ع)، امام صادق(ع) و صاحب‌الزمان(عج) تلاوت کرده‌اند.
وی افزود: شیوه برگزاری کرسی به این شکل است که روزهای دوشنبه، ظهرها قبل از نماز ظهر و عصر یا در بعضی موارد بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا، تلاوت قرآن کریم به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت در مسجد انجام ‌می‌شود و پس از آن با قرائت ترجمه آیات و توزیع کاغذهای حاوی نکات تفسیری درمیان نمازگزاران، مسابقه کتبی مفاهیم نیز برگزار می‌شود و هرهفته جوایزی به قید قرعه به برگزیدگان تعلق می‌گیرد.
گل‌افروز در پایان با ذکر این که تاکنون در دوشنبه‌‌های قرآنی، دوبار از خانواده‌های معظم شهدا همچون خانواده شهید علی خلیلی تجلیل شده است، ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، مساجد و قرآن‌دوستان، این طرح قرآنی، ادامه یافته و گسترش یابد.
دوشنبه‌های قرآنی دوشنبه‌های قرآنی دوشنبه‌های قرآنی دوشنبه‌های قرآنی دوشنبه‌های قرآنی

captcha