اگر سماجت نکنیم مجوز کار قرآنی را نمی‌دهند
کد خبر: 3633506
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه علم و صنعت ایران:

اگر سماجت نکنیم مجوز کار قرآنی را نمی‌دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی: عسگری دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه علم و صنعت ایران در حاشیه نشست دبیران کانون‌های قرآنی دانشگاه‌های تهران عنوان کرد: اگر ما برای تصویب یک برنامه قرآنی به معنای واقعی کلمه سماجت نکنیم نمی‌توانیم مجوز اجرای آن را از معاونت فرهنگی اخذ کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عسگری، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه علم و صنعت ایران در حاشیه نشست دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های تهران که در محل دبیرخانه گفتمان قرآنی برگزار شد، گفت: کانون قرآن و عترت دانشگاه علم و صنعت در کارهای کلی نظیر برگزاری اردوی مشهد و یا برگزاری مراسم اعتکاف نقش ایفا می‌کند و هنوز نتوانسته‌ایم آن طور که می‌بایست به فعالیت‌های جزئی و تخصصی‌تر در خصوص تبدیل مفاهیم قرآنی به گفتمان عمومی بپردازیم. این نتوانستن ناشی از دو موضوع است، اول ضعف تجربه تشکیلاتی بچه های کانون قرآن عترت است که با وجود آنکه خود را کانون قرآنی می‌دانند، اما در موقع عمل چندان پای کار نیستند و تمام بار بر دوش چند نفر می‌افتد و این از کیفیت برنامه‌ها می‌کاهد. به همین منظور در سال تحصیلی جدید بنا داریم بر روی ساختار و تربیت تشکیلاتی اعضای کانون کار ویژه انجام دهیم و این نقطه ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنیم.
این دانشجوی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: موضوع دوم نوع تعامل با دانشگاه است، باید این حقیقت را در نظر گرفت که اولویت دانشجویان درس است و در کنار آن کار قرآنی می‌کنند اما زمانی که کار قرآنی برای دانشجو هزینه داشته و در برابر آن مقاومت شود و به درسش لطمه وارد کند، سبب بی‌انگیزگی دانشجو می شود. امروز اگر ما برای تصویب یک برنامه قرآنی به معنای واقعی کلمه سماجت نکنیم نمی‌توانیم مجوز اجرای آن را معاونت فرهنگی اخذ کنیم به همین علت است که باید ساختار معاونت فرهنگی دانشگاه نیز تغییر کند. برای مثال در همین دانشگاه دفتر نهاد مقام معظم  رهبری نیز حضور دارد و اگر احساس کند برنامه پیشنهادی کانون کیفیت لازم را دارد، مشتاقانه به کمک می آید و همه تلاشش را برای بهتر انجام شدن برنامه به کار می گیرد اما در معاونت فرهنگی بعضاً احساس می شود که به دیگر کانون‌ها بهای بیشتری داده می‌شود. اما ما با دید مثبت و امیدوار نگاهمان به آینده است که خدا کمک ‌کند، مشکلات برطرف شود.

captcha