سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین در کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند
کد خبر: 3633605
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین در کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند

گروه اجتماعی: معاون استاندار لرستان با بیان این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین در کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود جدی پیدا کنند، اظهار کرد: به سازمان‌های مردم‌نهاد اعتماد کنیم چراکه آنان رقیب ما نیستند بلکه یار ما هستند؛ چرا که دغدغه دارند و وقت می‌گذارند اما حمایت و پشتوانه مالی ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان سه‌شنبه، 31 مرداد در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان لرستان، گفت: خوشبختانه در لرستان هماهنگی خوبی بین دستگاه ‎‌ها و نهادهای مختلف ذیل قوای سه‌گانه داریم. با وجود این‌که در استان آسیب‌های اجتماعی زیادی دارد اما شرایط نسبت به میانگین کشوری به مراتب بهتر است.
وی با بیان این‌که باید معیار و مقیاسی را برای ارزیابی داشته باشیم، تصریح کرد: نحوه تهیه آمارها و اطلاعات در استان‌‌های مختلف به یک شکل است. در برخی حوزه‌ها، آسیب‌های اجتماعی که در سایر استانها وجود دارد در استان ما وجود ندارد به‌عنوان مثال جرائم خشن لرستان نزاع‌های دسته‌جمعی است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: باید هم 20 سال عقب ماندن در حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی را جبران کنیم و هم بتوانیم پا به پای شیوع آسیب‌های اجتماعی در جهت کنترل آن تلاش کنیم و این کاری سخت و طاقت‌فرسا اما ممکن است.
خجسته‌پور با بیان این‌که باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی را جدی بگیریم چراکه این‌ها به هم مرتبط و پیوسته هستند، تصریح کرد: شناخت نسبت به آسیب‎های اجتماعی ضروری است. براساس برنامه ششم قرار بر کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی را داریم و این مهم نیازمند سعی و تلاش است.
معاون استاندار لرستان با بیان این‌که سازمان‌های مردم نهاد و خیرین در کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود جدی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: به سازمان‌های مردم نهاد اعتماد کنیم چراکه آنان رقیب ما نیستند بلکه یار ما هستند چرا که دغدغه دارند و وقت می‌گذارند اما حمایت و پشتوانه مالی ندارند.  
آموزش؛ حلقه مفقوده در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی
وی، حلقه مفقوده در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را آموزش دانست و با بیان این‌که آموزش به‌صورت کاربردی باشد، گفت: امروزه خانواده‌ها ظاهراً زیر یک سقف هستند اما هر کدام با ابزاری که دارند با جمعی دیگر هم زندگی می‌کنند.ما فرزندان دیروز باید فرزندان امروزی را برای فردا با سرعت ابزارهای تکنولوژی تربیت کنیم.
captcha