اجرای طرح «نماز اول» در مدارس لرستان
کد خبر: 3633620
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

اجرای طرح «نماز اول» در مدارس لرستان

گروه فرهنگی: معاون آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تقارن ایام بازگشایی مدارس با ماه محرم‌ از اجرای برنامه «احلی من العسل» در مدارس استان خبر داد و گفت: در کنار فعالیت‌های علمی و آموزشی، باید به موضوع تربیت دینی و اقامه نماز توجه خاص شود که اجرای طرح «نماز اول» بر این موضوع توجه دارد، با شروع سال‌تحصیلی و بازگشایی مدارس، طرح نماز اول همان روز اول مهر در مدارس اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان امروز، یکم شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن ایام بازگشایی مدارس با ماه محرم‌الحرام از اجرای برنامه «احلی من العسل» در مدارس استان خبر داد و  گفت: برگزاری مراسم‌ دینی و مذهبی در مدارس با حضور دانش‌آموزان، موجب می‌شود تا نوجوانان و دانش‌آموزان با فرهنگ اسلامی آشنا شوند و در تربیت دینی و اسلامی آنها نقش بسزایی دارد.
وی افزود: امسال نیز آموزش و پرورش استان برنامه‌‌های ویژه‌ای ازجمله برنامه «احلی من العسل» را در ایام محرم برگزار می‌کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: هدف از برگزاری برنامه «احلی من العسل» شناخت جوانان با شخصیت حضرت قاسم(ع) است، این همایش همچون سال‌های گذشته در سطح کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود که انتظار می‌رود مسئولان استان در اجرای این برنامه مساعدت و همکاری نمایند.
وی  ادامه داد: در کنار فعالیت‌های علمی و آموزشی، باید به موضوع تربیت دینی و اقامه نماز توجه خاص شود، اجرای طرح «نماز اول» در مدارس بر این موضوع توجه دارد، با شروع سال‌ تحصیلی و بازگشایی مدارس، طرح نماز اول همان روز اول مهر در مدارس اجرا می‌شود.
یوسفوند  ادامه داد: در روز اول بازگشایی مدارس، نمازخانه‌های مدارس هم فعالیت  خود را آغاز خواهند کرد؛ زیرا  معنویت و علم دو بال سعادتمندی انسان هستند.
captcha