سمینار مقابله مسلمانان آمریکا با افراط‌گرایی در «جورجیا» برگزار می‌شود
کد خبر: 3633688
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

سمینار مقابله مسلمانان آمریکا با افراط‌گرایی در «جورجیا» برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل: دومین دوره سمینار مقابله مسلمانان با افراط‌گرایی، به همت شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در ایالت «جورجیا» برگزار می‌شود.

سمینار مقابله مسلمانان آمریکا با افراط‌گرایی در «جورجیا» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Cair»، در این سمینار خطرات متعصبان اسلام‌ستیز و از طرف دیگر افراط‌‌گرایانی که به نام اسلام اقدامات افراطگرایانه خود را توجیه می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مورد مؤثرترین راه‌ها برای مقابله با این دو گروه بحث و تبادل نظر انجام می‌شود.
«ادوارد احمد میچل»، وکیل و مدیر اجرایی شعبه جورجیای شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی گفت: افراط‌گرایان مسلمان‌نما و متعصبان اسلام‌ستیز دو روی یک سکه هستند. با مقابله با استدلال‌های خطرناک و احمقانه آن‌ها، امیدواریم که بتوانیم با تبعیض‌های غیرقانونی علیه مسلمانان و نیز تبلیغات افراط‌گرایان به نام اسلام برای جذب افراد مقابله کنیم.
ارشد انور، امام جماعت مسجد شهر «رزول» جورجیا نیز گفت: به عنوان یک پیشوای دینی، تعهد خاصی برای آموزش دادن به جامعه به‌ویژه کودکان و والدین، در مورد بهترین راه‌ها برای محافظت از خودشان در برابر خشونت‌های ضد اسلامی و همچنین برنامه‌های تبلیغاتی گروه‌های افراط‌گرا، احساس می‌کنم.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی به دلیل مسائل امنیتی این سمینار را به صورت عمومی برگزار نخواهد کرد و زمان و مکان آن را نیز اعلام نکرده است.
سال گذشته نیز این سمینار با عنوان «مسلمانان جریان اصلی در برابر تروریست‌ها و متعصبان» برگزار شد.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی به تازگی از افزایش 91 درصد جرائم ضداسلامی در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
این سازمان با اقدامات متنوع از جمله برگزاری سمینارها، برقراری ارتباطات، ساخت ابزارهایی مانند نرم‌افزار «حقوق خود را بشناسید» برای مسلمانان و راهنما و دستورالعمل مقابله با اسلام‌هراسی، تلاش می‌کند مسلمانان آمریکا را برای شرایط کنونی آماده کند.

captcha