مسابقات قرآن جهاد کشاورزی استان مرکزی به کار خود پایان داد
کد خبر: 3633920
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

مسابقات قرآن جهاد کشاورزی استان مرکزی به کار خود پایان داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: با برگزاری مرحله استانی بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن جهاد کشاورزی استان مرکزی، این دوره از رقابت‌ها در استان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مرحله استانی بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن جهاد کشاورزی استان مرکزی، امروز، اول شهریورماه به میزبانی اراک برگزار شد.
حجت‌الاسلام اصغر دهقان مروج، مسئول آموزش عقیدتی سیاسی جهاد کشاورزی استان مرکزی، در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: انتخاب بینش قرآنی، تربیت حافظان و قاریان و ایجاد رقابت سالم و سازنده بین کارکنان و خانواده آنان از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآن است.
وی بیان کرد: گسترش مفاهیم و تفسیر قرآن، تدبر در معانی و ترویج فرهنگ اذان گویی از جمله برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم. بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان و خانواده جهاد کشاورزی در رشته‌های حفظ یک جز، 15 جز، حفظ کل، قرائت تحقیق ویژه آقایان و فرزندان پسر، قرائت ترتیل ویژه بانوان و فرزندان دختر، اذان ویژه برادران و فرزندان پسر و تفسیر برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام دهقان گفت: در این دوره از رقابت‌ها 160 نفر ثبت‌نام کردند، هر متسابق فقط در یک رشته می‌تواند شرکت کند. متسابقان در رشته حفظ 21 نفر، رشته قرائت تحقیق 13 نفر، قرائت ترتیل 12 نفر، در رشته اذان 10 نفر و در رشته تفسیر 105 نفر به رقابت می‌پردازند.
وی بیان کرد: بالا بودن آمار ثبت‌نام شدگان در رشته تفسیر نشان از علاقه و تدبر همکاران و خانواده آنان دارد با تغییر در رشته‌های قرآن شاهد حضور افراد جدید در مسابقات هستیم لازم است.
مسئول آموزش عقیدتی سیاسی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: امسال اداره‌کل آموزش امنیتی جهاد کشاورزی در کنار رشته‌های قرآنی ویژه بزرگسالان، مسابقات نقاشی با محوریت مضامین قرآنی و مقاله نویسی با موضوع تبیین فرهنگ جهادی براساس قرآن و عترت نیز ویژه کودکان بین 6 تا 12سال برگزار کرده است چراکه حضور کودکان و نوجوانان در مسابقات قرآن از تأکیدات رهبری است.
captcha