ساخت تندیس 60 شهید شاخص لرستان
کد خبر: 3633994
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
دل‌آرام خبرداد:

ساخت تندیس 60 شهید شاخص لرستان

گروه فرهنگی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان این‌که در نظر داریم برای 60 شهید شاخص استان تندیس آماده شود، گفت: باغ موزه دفاع مقدس لرستان در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این پروژه نیازمند شش میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، یدالله دل‌ارام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان عصر چهارشنبه، یکم شهریورماه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، به برگزاری رژه نیروهای مسلح ۳۱ شهریورماه خبرداد و گفت: همچنین در 31 شهریورماه رژه و نمایش اقتدار نیروهای مسلح و حضور پُرشور نیروهای مسلح در نمازهای جمعه را خواهیم داشت.
وی تبیین نقش ولایت و رهبری در کیان اسلامی در دوران دفاع مقدس با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری صداوسیمای استان، توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و خودباوری در تولید با نگاه به مدیریت جهادی و انقلابی و بررسی تأثیر پشتیبانی مردمی و اصناف در کم اثر نمودن تحریم‌ها و تهدیدات  دشمن را ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، غبارروبی، عطرافشانی و گُل‌باران قبور مطهر شهیدان و تجلیل از ایثارگران، آزادگان و  جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حرم در استان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.
وی بیان کرد: سرکشی و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، بزرگداشت فرماندهان شهید استان، حضور دستجات سینه‌زنی در نمازهای جمعه سراسر استان با محوریت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) نیز در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
دل‌آرام گفت: 67 عنوان کتاب با محتوای دفاع مقدس چاپ‌ شده و آماده رونمایی است که حدود 15 عنوان به‌صورت مشارکتی با سایر ادارات بوده که نیاز است در نمایشگاهی ویژه، هفته دفاع مقدس در معرض دید عمومی مردم قرار بگیرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‍‌های دفاع مقدس لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که باغ‌موزه لرستان در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این پروژه نیازمند شش میلیارد تومان اعتبار است، اظهارکرد: اقداماتی در راستای محتوا سازی باغ‌موزه استان انجام و 400 هزار اثر از اسناد دفاع مقدس استان  که شامل یک و نیم تا دو میلیون سند نوشتاری می‌شود برای محتواسازی باغ‌موزه با همکاری بنیاد مسکن آماده‌سازی شده است.
وی افزود: 15 دستگاه تانک از شهرک سینمای اتوبان تهران قم به استان انتقال‌ یافته و در حال حاضر در پادگان 07 خرم‌آباد قرار دارد که نیاز به بازسازی مجدد دارد تا در باغ‌موزه لرستان نصب شود.
دل‌آرام با بیان این‌که در نظر داریم برای 60 شهید شاخص استان تندیس آماده شود، تصریح کرد: تهیه دایرةالمعارف دفاع مقدس استان نیازمند 100 میلیون تومان، تهیه دانش‌نامه مشارکت زنان در دفاع مقدس نیازمند 15 میلیون تومان اعتبار و مستندات تلویزیونی نیازمند حدود 200 میلیون تومان اعتبار است.
captcha