مزایای نخبگان قرآنی
کد خبر: 3634025
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
در برنامه رصد مطرح شد

مزایای نخبگان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج با اشاره به قرارگیری فعالان قرآنی در دو گروه سرآمد و مستعد قرآنی در بنیاد ملی نخبگان از مزایای ویژه این مرکز برای نخبگان قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدمهدی عزیززاده رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی چهارشنبه اول شهریورماه در برنامه تلویزیونی «رصد» شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به مزایای نخبگان قرآنی اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان در دو دسته برگزیده قرآنی و سرآمد قرآنی حمایت می شوند.
وی به جدول بنیاد ملی نخبگان برای حمایت از نخبگان قرآنی اشاره کرد و افزود: افرادی که تحصیلات آکادمیک دارند, اثری فاخر در عرصه قرآن داشته باشند, به تدریس یا تربیت فعالان قرآنی مشغول باشند یا در مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم رتبه های اول تا سوم کسب کرده باشند مشمول حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند.
عزیززاده با اشاره به افرادی که بر حسب جدول بنیاد ملی نخبگان به سرآمد قرآنی یا شاخص و ممتاز قرآنی تقسیم می‌شوند تصریح کرد: بر اساس این جدول افرادی واجد شرایط  که حداکثر 35 سال داشته باشند سرآمد قرآنی و افرادی که حداقل 35 سال دارند شاخص و ممتاز قرآنی به شمار می روند.
رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج به مزایای نخبگان قرآنی اشاره کرد و گفت: افرادی که زیر 35 سال هستند باید حداقل 150 امتیاز به عنوان مستعد برتر قرآنی کسب کنند همچنین افراد بالای 35 سال برای قرارگیری در عنوان سرآمد قرآنی باید امتیازی بالای 250 داشته باشند.
وی با بیان اینکه افراد پس از گذشت 7 سال از آخرین عنوان می‌توانند ارزیابی شده و به درجات بالاتر روند خاطرنشان کرد: افراد مستعد قرآنی پس از هفت سال می‌توانند با کسب توانمندی بیشتر و تأیید هیأت و کارگروه بنیاد در گروه سرآمد قرآنی قرار گیرند.
عزیززاده با اشاره به مزایای گروه افراد مستعد قرآنی گفت: بنیاد ملی نخبگان به این افراد علاوه بر هزینه سفر به منظور بهره‌گیری از حضور اساتید در استان‌های مختلف, کمک هزینه تحصیلی و سفرهای زیارتی نیز اعطا می‌کند. همچنین این افراد از مزایای بیمه پایه و بیمه تکمیلی بهره مند می‌شوند.
وی در ادامه به مزایای افراد سرآمد قرآنی اشاره کرد و افزود: این گروه از افراد نیز می‌توانند علاوه بر حمایت در خلق اثر و سفرهای تبلیغی از کمک هزینه سفرهای زیارتی نیز استفاده کنند. اعطای وام مسکن و کارت خرید اعتباری پاسداشت قرآنی و همچنین تجلیل از آنها در مراسم های مختلف هم از دیگر مزایای گروه سرآمد قرآنی به شمار می‌رود.
رئیس دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج با بیان اینکه سقف اعتبارات هر ردیف سالانه توسط بنیاد ملی نخبگان در بخشنامه‌ای اعلام می‌شود اظهار داشت: در جدولی ملاک و سرفصل‌ها در 6 گروه دسته‌بندی شده و سنجه ها و امتیازها هم مشخص است که فعالان قرآنی می‌توانند مستندات خود را به همراه فرم درخواست به بنیاد ملی نخبگان بفرستند تا در کارگروه مدارک آنها بررسی شده و پس از آن در شورای شناسایی نخبگان قرار گیرد و در نهایت فرد حائز رتبه شده و به طور رسمی یکی از اعضای بنیاد ملی نخبگان به شمار رود.
وی درباره سنجه‌ها و امتیازات جدول بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: اگر کسی در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران, مالزی, مصر یا امارات در رشته حفظ کل رتبه بیاورند حداکثر 100 امتیاز کسب, در مسابقات اندونزی و تونس حداکثر 40 امتیاز و در مسابقات سودان و دانشجویی حداکثر 20 امتیاز کسب می‌کنند. همچنین کسب رتبه در مسابقات سراسری اوقاف حداکثر 35 امتیاز و در رقابت‌های دانشجویی وزارت علوم و بهداشت حداکثر 18 امتیاز دارد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۰۹:۳۷
0
0
حمایت از نخبگان قرآنی موجب ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۰۹:۴۰
0
0
به اساتید و نخبگان توجه کافی صورت گیرد
captcha