بندگی خدا و خدمت به مردم؛ رمز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر
کد خبر: 3634081
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

بندگی خدا و خدمت به مردم؛ رمز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر

گروه اجتماعی: اخلاص، ولایتمداری، عبادت و بندگی خدای متعال و خدمت به مردم از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر است،شهیدان رجایی و باهنر واقعاً خود را مقلد امام می‌دانستند و معتقد بودند در نظام اسلامی تحت ولایت باید کار کنند لذا نام این دو شهید زنده باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، امروز دوم شهریورماه مصادف است با آغاز هفته دولت، مناسبت این هفته شهادت دو تن از دولتمردان شهیدان رجایی و باهنر است، این دو شهید دو پرنده سبک‌بالی بودند که با ویژگی‌هایی که داشتند الگو برای دولتمردان شدند.
آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: اولین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر اخلاص بود. اخلاص به کار برکت می‌دهد و باعث ماندگاری کارها می‌شود.
وی افزود: دومین ویژگی این دو شهید والامقام مسئله ولایتمداری آنها بود. شهیدان رجایی و باهنر واقعاً خود را مقلد امام می‌دانستند و معتقد بودند در نظام اسلامی تحت ولایت باید کار کنند لذا نام این دو شهید زنده باقی ماند.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: اگر بعضی افراد نام‌شان امروز برای جامعه ما سنگین است به این دلیل است که در مدت کاری خودشان از ولایت فاصله گرفتند و انحراف پیدا کردند چراکه ولایت مایه سربلندی جامعه است و هرکس با ولایت باشد اعتبار و آبرو کسب می‌کند.
وی گفت: ویژگی دیگر این دو شهید بزرگوار مسئله عبادت و بندگی خدای متعال و خدمت به مردم است کمااینکه مهم‌ترین رسالت دولت بندگی خدا و خدمت به مردم است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مصادف شدن هفته دولت با دهه اول ذی‌الحجه اشاره کرد و افزود: عبادت و بندگی خدا در هر زمانی نیکو است اما بعضی زمان‌ها بر عبادت تاکید شده است که یکی‌از آن ایام دهه اول ذی‌الحجه است که به‌عنوان ایام «معلومات» از آن یاد می‌شود کمااینکه ما بیش از همه نیاز به بندگی خدا داریم.
آیت‌الله میرعمادی اظهارکرد: ما به‌عنوان مسئولان و مدیران که در کارهای اجرایی هستیم باید مواظب باشیم کار اجرایی ما را از خدا دور نکند این در حالی‌است که پیامبراکرم(ص) فرمود: «عمل خیر، خدمت و عبادت در هیچ ایامی در نزد خدا محبوب‌تر از دهه اول ماه ذی‌الحجه نیست» کمااینکه برخی بزرگان تعبیر می‌کنند که عبادت در ذی‌الحجه به‌منزله رفتن به میقات و معراج است.
وی افزود: دو عید قربان و غدیر و دو روز مهم عرفه و مباهله در این ماه واقع شده که اهمیت ماه ذی‌الحجه را می‌رساند و پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: «در این ماه بین خودتان و خدایتان اصلاح کنید».
نماینده ولی‌فقیه در لرستان خدمت به مردم را مهم‌ترین رسالت برای دولتمردان دانست و اظهارکرد: این پُست و مقام برای خدمت است کمااینکه خدمت به مردم بر اساس روایات برترین عبادت است و در روایت داریم: «هرکس به مردم خدمت کند خداوند پاداش جهاد در راه خدا را به او می‌دهد» و در روایت دیگر است که: «خدمت به مردم عبادت است» لذا در اسلام رهبانیت نداریم. اگر در جامعه بودید و خدا را بندگی کردی و عبادت کردی باارزش است. اگر در جامعه بودی پاک بودی مهم است، اگر بیت‌المال را حفظ کردی معلوم است پاکدامنی است.
captcha