تفسیر آیت‌الله مظاهری در 40 جلد منتشر می‌شود
کد خبر: 3634223
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

تفسیر آیت‌الله مظاهری در 40 جلد منتشر می‌شود

گروه فرهنگی: رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه اصفهان گفت: مبلغین وظیفه دارند که از سیره و سبک و منش و نوع کار تبلیغی آیت الله مظاهری بهره گرفته و شئون تبلیغی خود را در این مدار قرار دهند.

به گزارش خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مراسم رونمایی از کتاب «مرزبان اخلاق» درباره افکار و اندیشه‌های آیت‌الله مظاهری که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی  برگزار شد، اظهار کرد: از کنگره نکوداشت حضرت آیت‌الله عظمی مظاهری چند ماه گذشته است و با این حال ذره‌ای از برکت وسیع و قوی کلام وجودی ایشان در اصفهان کم نشده است.
وی گفت: حضور آیت‌الله مظاهری و دریای وجودی ایشان در اصفهان و به ویژه در این دو دهه‌ که در اصفهان مستقر هستند؛  برکت وسیعی در اصفهان داشته و دارد.
وی بیان کرد: عرصه‌های وجودی آیت‌الله مظاهری، عرصه‌های مختلفی را شامل می‌شود و در کنگره نکوداشت با همه تلاش‌هایی که صورت گرفت تنها بخش کوچکی از آن‌ها روایت و مجموعه آثار ایشان در  27 جلد رونمایی شد. ایشان ابعاد وجودی وسیعی در زمینه پژوهش، تحقیق و مطالعات دارند که بخشی کمی از آن در 27 جلد منتشر شده است.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه تبلیغ، از اقامه نماز جماعت تا ارتباط مستقیم با مردم، منبر رفتن و ارتباطات اجتماعی وسیع؛ مردم و حتی مسئولین و بزرگان به کرات از محضر ایشان بهره گرفتند و این خود بعد وسیعی از برکات حضور ایشان است که چنین فردی با مشغله‌های وسیع درسی و کار‌های علمی، سکان دار مرجعیت باشد. 
رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه اصفهان افزود: آیت‌الله مظاهری در زمینه تفسیر،  بیش از 40 مجلد را پوشش داده که در حال تنظیم است و بعد از تایید ایشان و انتشار در اختیار محققین، اساتید و مردم قرار خواهد گرفت. 
وی اظهار کرد: وظیفه مبلغین این است که از این سیره و سبک و منش و نوع کار تبلیغی آیت الله مظاهری بهره گرفته و سعی کنند شئون تبلیغی خود را در این مدار قرار دهند تا بتواند وسعت و تاثیر بیشتری را در بر گیرند.
حجت الاسلام قطبی افزود: در کنار عرصه تبلیغ و ارتباطات وسیع فرهنگی، اجتماعی و مردمی، ایشان ستاره‌ای در حوزه علمیه اصفهان هستند که همچنان درخشش دارند و در این دو دهه، سال‌هاست که علما، فضلا و اساتید اصفهان به طور مستقیم از کرسی درس ایشان بهره برده و وی مسرانه تاکید داشتند که درس عالمانه، حکیمانه و دقیق برگزار شود.
وی گفت: به برکت حضور و درس ایشان در اصفهان امروز شاهد برگزاری  30 کرسی درس خارج از فقه و اصول در این شهر هستیم که عمده شرکت کنندگان در آن از شاگردان بلافصل حضرت آیت‌الله مظاهری هستند و این برکت را با هیچ معیار و عددی نمی‌توان سنجید و شعاع وسیعی در شهر و استان اصفهان و حوزه‌های دیگر در جهان تشیع و جهان اسلام دارد و این برکت را باید قدر دانست و استفاده کرد.
رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه اصفهان  بیان کرد: در بخش ارتباطات اجتماعی، مسئولین اصفهان و مسئولین کشوری شاهد این هستند که دیدار با آیت‌الله مظاهری علاوه بر برکت معنوی و معرفتی و فضای شعاع نورانیت که انسان را مجذوب خود می‌کند، تاثیری که از کلام ایشان به ویژه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و متعدد دیگر که با تخصص و مطالعه بیان می‌کنند، بسیار شگفت آور است.
وی در ادامه تصریح کرد: آیت‌الله مظاهری هم از نظر علمی و هم اخلاقی و تفسیری، کرسی درس بسیار خوبی در حوزه علمیه قم داشتد و وجهه مرجعیت ایشان در قم شعاع بلندی داشت. در این راستا باید از کسانی که سبب مهاجرت ایشان به اصفهان شدند قدردانی کرد. به ویژه از مقام معظم رهبری باید تشکر کرد، چرا که لطف ایشان بود و آیت‌الله مظاهری را تایید فرمودند و با اشاره ایشان، آیت‌الله مظاهری اصفهان را به عنوان محلی برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی و معرفتی انتخاب کردند. 
captcha