برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های قبل از ازدواج در بیرجند
کد خبر: 3634512
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های قبل از ازدواج در بیرجند

گروه اجتماعی: مدیر کانون فرهنگی هنری بیت‌العباس بیرجند از برگزاری اولین کارگاه آموزشی مهارت‌های قبل از ازدواج از اول ذی‌الحجه تا عید سعید قربان خبر داد.

محمدحسین فروتنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه ذیحجه و ایام ازدواج آسمانی حضرت امیر المومنین امام علی (ع) و حضرت صدیقه مطهره فاطمه زهرا (س) و هفته ازدواج و ترویج ازدواج آسان کانون فرهنگی، هنری بیت العباس (ع) بیرجند با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان خراسان جنوبی اقدام به ثبت نام اولین کارگاه آموزشی مهارت‌های قبل از ازدواج از اول ذیحجه تا عید سعید قربان کرده است.

وی افزود: این دوره آموزشی همزمان با ۱۴ شهریورماه در محل کانون فرهنگی، هنری بیت العباس بیرجند برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند ادامه داد: این دوره اموزشی به صورت رایگان برگزار و در پایان آن به تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در کارگاه اعطاء می‌شود.

فروتنی تصریح کرد: ازدواج خوب و مـوفقیت آمیز وجود دارد اما ازدواج بی عیب و نقص و تمام عیار میسر نیست؛ هر ازدواج موفق و پایدار شامل متعهد گشتن بی قید و شـرط نسبت بـه یک فرد نا کامل است.

‌‌وی تاکید کرد: این انتظار که همسرتان کامل و فاقد هرگونه عیبی باشد واهی و نامعقولانه است.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند تصریح کرد: امروزه که جدایی‌ها و طلاق های شـتابـزده در کوچکترین نشانه اختلاف و مشکلات زندگی اتفاق می‌افتند مهم است که هر یک از زوجین از خود سوال کنند که تعهد شما نسبت به ازدواج چیست؟

فروتنی گفت: تـعـهد بـه ازدواج بـه مـفهـوم آن اسـت که زن و شوهر به یکدیگر چنین گفته باشند «ما نسبت به زندگی مشترکمان بی‌اعتنا و بی‌اهمیت نیستیم. ما ازدواجمان را بر پایه عشق، احترام، شرافت و علاقه دو سویه و خالصانه با یکدیگر آغاز کرده ایم.»

 وی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی مهارت‌های قبل از ازدواج با حضور "زاهد زرگر" روانشناس و مشاور خانواده و عضو انجمن روانشناسی خانواده ایران برگزار می‌شود.

captcha