انتشار کتاب آثار برگزیده جشنواره ملی «آیات» در گیلان
کد خبر: 3634527
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

انتشار کتاب آثار برگزیده جشنواره ملی «آیات» در گیلان

گروه اجتماعی: فاضلی از انتشار کتاب آثار برگزیده جشنواره ملی فیلم‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی «آیات» در 488 صفحه مصور خبر داد و گفت: کتاب مذکور در شمارگان یک هزار و 200 نسخه منتشر شده است.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از انتشار کتاب آثار برگزیده جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی و نمایش‌نامه نویسی «آیات» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، توسط انتشارات «کتاب مبین» در 488 صفحه مصور و در شمارگان یک هزار و 200 نسخه منتشر شده است.

وی افزود: در مقدمه این کتاب، گزارش جشنواره و سخنرانی ها درج شده است و در ادامه به معرفی داوران، برگزیدگان و اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره می پردازد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان بخش اصلی این کتاب را متشکل از متن کامل آثار برگزیده جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی «آیات» شامل پنج فیلم‌نامه داستانی، سه فیلم‌نامه مستند، چهار نمایش‌نامه خیابانی و پنج نمایش‌نامه صحنه ای دانست و تصریح کرد: فهرست و مشخصات آثار راه یافته به مرحله داوری نهایی جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی و نمایش‌نامه نویسی آیات و «جشنواره از نگاه تصویر» از دیگر بخش‌های این کتاب است.

فاضلی گفت: جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی و نمایش‌نامه نویسی با موضوع قرآن و عترت(ع) با عنوان «آیات» از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی آیات است که فروردین‌ماه امسال به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، با حمایت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شورای فرهنگ عمومی، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم وحی گیلان برگزار شد.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه معصومین(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن و سیره، شخصیت و معارف اهل البیت(ع) و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده تر آن را از اهداف این جشنواره قرآنی دانست.

captcha