هفته دولت، هفته تجدید پیوند مسئولان با مردم است
کد خبر: 3635169
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

هفته دولت، هفته تجدید پیوند مسئولان با مردم است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار اصفهان گفت: هفته دولت، هفته همدلی مردم و مسئولین اجرایی و هفته تجدید پیوند مسئولان با مردم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان که همراه با تجلیل از خانواده معظم شهید سرافراز محسن حججی برگزار شد، اظهارکرد: هفته دولت یادبود شهادت دو شخصیت دولتی برجسته شهید رجایی و با هنر و دو وجود با برکت و دو انسان مکتبی – انقلابی است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه شهید رجایی و با هنر دو قهرمانند که در ایمان و استقامت و عمل صالح گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند، افزود: مهمترین ویژگی این دو شهید بر انگیخته شدن آن‌ها از میان مردم و پیوستگی دائمی آنها با مردم بود.
زرگرپور تاکید کرد: راه خدمتگزاری به مردم باید با توجه کامل به شاخصه‌هایی که در وجود آنان متبلور بود با قدرت و قوت، امید به آینده و اعتماد به کمک‌های پروردگار ادامه یابد.
زرگرپور، هفته  دولت را هفته  همدلی مردم و مسئولین اجرایی خواند و افزود: هفته  دولت هفته  تجدید پیوند مسئولان با مردم است و مردم با بررسی عملکرد مسئولان و درک مشکلات و توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی، بیش از پیش به دولت نزدیک می‌شوند و سعی می‌کنند تا با همدلی و همراهی با مسئولان دولتی در رفع مشکلات و موانع کمر همت ببندند و موجبات دلگرمی و اهتمام مسئولین را بیش از پیش فراهم آورند.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: مردم، دولت را متعلق به خود می‌دانند و در این هفته دولت کارنامه خود را به مردم عرضه می‌دارد و در رفع مشکلات و تقویت توانمندی‌ها از آنان یاری می‌جوید و به مدد پیشنهادها و انتقادهای آنان به اصلاح خود می‌پردازد.
زرگرپور افزود: پشتوانه مردمی است که می تواند اقتدار و بقای دولت‌ها را در سخت ترین اوضاع و حتی در مراحل بحرانی رقم بزند.
وی آگاهی مردم از عملکرد سازمان ‌ها را از اهداف جشنواره شهید رجایی برشمرد و افزود: باید مردم را جدی بگیریم چرا که سرمایه ما اعتماد و امید مردم است و نباید از دست برود.
استاندار اصفهان اظهارداشت: دولت باید با همدلی و همگرایی و امید بر مبنای تدبیر و آینده نگری، راه را برای حضور و مشارکت فعال مردم در اداره کشور هموار کند.
وی با بیان اینکه کارمندان دستگاه‌های دولتی به عنوان پیشانی خدمت دولت به مردم باید در امور محوله به نحو شایسته پاسخگو باشند، افزود: هرچه مردم از دستگاه‌های دولت رضایت داشته باشند اعتماد اجتماعی ارتقا یافته و افزایش سرمایه اجتماعی را در پی خواهد داشت و در مقابل خطاهایمان از مردم عذرخواهی کنیم چرا که توسعه و پیشرفت یک کشور مرهون همدلی و هم زبانی بین دولت و ملت است.
زرگرپور یادآور شد: ارزیابی عملکرد یکی از مهمترین فرایندهای راهبردی است که ضمن ارتقا پاسخگویی میزان تحقق اهداف و برنامه‌های هر سازمان را مشخص می‌کند.
استاندار اصفهان اظهار داشت: ارزیابی عملکرد به عنوان یکی از فعالیت‌های کلیدی و از عناصر اصلی مدیریت به شمار می‌رود و ابزاری است کارآمد که مدیر و کارکنان از طریق آن به نقاط قوت و ضعف سازمان پی برده و با ریشه‌یابی آن‌ها اقدامات اصلاحی جهت بهبود عملکرد را انجام می‌دهد.
زرگرپور با بیان اینکه شناخت وضعیت موجود و احصا نقاط ضعف و قوت نیز از دیگر مواردی است که در جهت پیشبرد برنامه‌ها و اجرای موفق سیاست‌ها باید مد نظر باشد، افزود: دستگاه‌ها نقاط ضعف و قوت خود را پایش کنند تا در ادامه مسیر بتوانند نقاط قوت را تقویت و کمبودها و کاستی ها را رفع کنند. 
استاندار اصفهان افزود: هرگونه تلاش برای بهبود عملکرد سازمان‌ها، تلاشی در جهت ارتقای کیفیت زندگی است و بنابراین می‌توان گفت زندگی مردم با کیفیت سازمان‌ها گره خورده است.
وی با بیان اینکه نظام مدیریت عملکرد یک سرمایه ارزشمند برای سازمان است که از ان به خوبی می توان برای ارتقا و بهبود شرایط و اصلاح امور استفاده کرد، افزود: مدیران ارشد دستگاه با اعتقاد و حضور خود در فرایند ارزیابی عملکرد دستگاه، حمایت و پشتیبانی لازم را از اجرای فرایند مذکور به‌عمل آورند.
زرگرپور با تاکید بر اینکه سازمان‌ها باید نیروی متخصص مورد نیاز برای ارزیابی را تربیت نماید، افزود: باید این نیروها دارای تخصص و کارآمدی لازم برای انجام ارزیابی مطلوب عملکرد باشند.
وی یادآور شد: باید بین عوامل و دست اندرکاران ارزیابی عملکرد تعامل و ارتباط وجود داشته باشد و کلیه کارکنان دستگاه باید دست در دست هم دهند و یاری کنند و موانع حرکت را بردارند و نگذارند دستگاه از اهدافش دور شود.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: در صورت اجرای صحیح نظام ارزیابی عملکرد در دستگاه ها انتظار می‌رود فرایند هدف گذاری صحیح توسعه یابد، فرایند بهبود دائمی تقویت شود، مدیریت امور و توسعه مدیریت علمی در سازمان بهبود یابد، استفاده بهینه از منابع به خصوص منابع انسانی سازمان و ارتقای توان دستیابی سازمان به هدف‌ها و در نتیجه اثربخشی آن میسر شود، تصمیم گیری‌ها دقیق‌تر شود، مشارکت جامعه با مجموعه دولت و دستگاه‌ها افزایش یابد و در نهایت پذیرش تغییر و تحول در جامعه و به تبع آن در مجموعه دولت نهادینه شود.
زرگرپور افزود: انتظار می‌رود از نتایج ارزیابی عملکرد نه برای حذف و یا بزرگنمایی مدیران دستگاه‌ها بلکه برای رفع اشکالات و کاستی سیستم‌ها و ارائه راهبردهایی برای استخراج برنامه‌های آتی استفاده شود.
زرگرپور با تاکید بر اینکه باید به کارکنان به‌عنوان مشتریان داخلی و بزرگترین دارایی سازمان نگاه شود، افزود: باید بدانیم مشتری داخلی ناراضی رضایت تولید نمی‌کند و تکریم ارباب رجوع با تهیه لوازم رفاهی برای مشتری خارجی صورت نخواهد گرفت.
وی اضافه کرد: باید ساختارها و روش‌ها بهبود یابد و کارکنان و مشتریان داخلی نیز راضی نگه داشته شوند و به آن‌ها که با ارزش‌ترین سرمایه‌های سازمانی هستند حرمت بگذاریم و تقویتشان کنیم.
captcha