حضور 4 رهبر جمعیت اسلامی در اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی/ تلاش برای برگزاری در قدس
کد خبر: 3635413
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

حضور 4 رهبر جمعیت اسلامی در اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی/ تلاش برای برگزاری در قدس

گروه جامعه: رئیس پانزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با اشاره به جزئیات برگزاری این دوره از حضور چهار رهبر جمعیت جهان اسلام و هزار میهمان داخلی در این اجلاس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی(ع) صبح امروز دوشنبه 6 شهریور ماه در ساختمان مسجد بلال صدا و سیما با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، علی فروغی، رئیس اجلاس و رئیس بسیج صدا و سیما و سایر دست اندرکاران این اجلاس برگزار شد.

فروغی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه این اجلاس آغازین سوگواری ابا عبدالله(ع) در ایران و سایر کشورهای جهان است اظهار کرد: این اجلاس 15 سال در رسانه ملی با میزبانی استان‌های گوناگون از سراسر کشور برگزار شده است و از سال‌ قبل، برنامه‌های این اجلاس همزمان با اختتامیه چهاردهمین دوره در هرمزگان کار خود را آغاز کرد و استان اصفهان در این مدت با خدمات ارزنده‌ای که به اجلاس داشته به طور کامل در خدمت امام حسین(ع) و خادمان ایشان بودند.

رئیس پانزدهمین اجلاس پیر غلامان حسینی(ع) در ادامه با اشاره به اینکه مهمانان این دوره از اجلاس دو برابر سال گذشته هستند افزود: در این دوره بیش از هزار نفر از استان‌های مختلف کشور و همچنین 62 مهمان خارجی از 30 کشور مختلف جهان در این اجلاس حضور خواهند داشت. این مهمانان از کلیسا‌ها، اقلیت‌های مذهبی، علمای اهل تسنن و سایر کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت.

فروغی با اشاره به زمان برگزاری این اجلاس ادامه داد: پانزدهمین اجلاس از 21 تا 24 شهریور کار خود را آغاز خواهد کرد. در این دوره به بخش هنری اجلاس ذیل جشنواره‌های جنبی آن آثار متعدد رادیویی و تلویزیونی ارسال شده است که هم اکنون در مرحله پایانی داوری آثار قرار دارند.

وی با بیان اینکه این اجلاس متعلق به خادمان امام حسین(ع) است افزود: تمام تلاش ما برای تجلیل از خادمان این عرصه که بیش از 70 سال تا 94 سال سن دارند، است. در این برنامه از مسئولان کشوری و رؤسای دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف فرهنگی و مذهبی کشور حضور خواهند داشت. در کنار حضور شخصیت‌های داخلی و بین‌المللی رونمایی از دو کتاب مقتل و تجلیل از برخی هنرمندان دستگاه سید‌الشهدا(ع) مانند استان فرشچیان در دستور کار اجلاس قرار دارد.

فروغی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای و همچنین فعالیت‌های متعددی در بخش جنبی اجلاس در استان اصفهان تدارک دیده شده است تا بتوانیم یک بازنمایی خوبی را از دستگاه عظیم سید‌الشهدا(ع) و فرهنگ عاشورایی داشته باشیم.

رئیس بسیج صدا و سیما اظهار کرد: آثار زیادی در قالب نماهنگ و سایر آثار هنری به دبیرخانه اجلاس رسیده است که در کنار سایر مهمانان بین المللی اجلاس مفتی اعظم سوریه را به عنوان فرد عضو مقاومت در سوریه خواهیم داشت ،همچنین رهبر شیعیان عربستان، شیلی، مالزی، آرژانتین، افغانستان، سریلانکا و سایر کشورهای اسلامی در این برنامه دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به حضور چهار رهبر جمعیت اسلامی در این اجلاس گفت: هیئت‌های حسینی پیش‌برنده دستگاه‌های اسلامی هستند و امیدواریم بتوانیم با برگزاری این اجلاس در مقام عمل هم یک پویایی مضاعفی در هیئت‌های مذهبی ایجاد کنیم. با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر آزاد سازی قدس شریف در 25 سال آینده تلاش می‌کنیم این اجلاس را در کمتر از 25 سال و پس از آزاد سازی قدس شریف این مراسم را در قبله اول مسلمانان برگزار کنیم. این تصمیم قطعی شده است و آمادگی لازم را در این عرصه داریم.

وی ادامه داد: شعار امسال ما برای اجلاس پانزدهم با عنوان هیئت‌های حسینی(ع) منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی نامگذاری شده است. انتخاب این شعار به دلیل این بود که گفتمان انقلاب پیش روی دنیا است و این گفتمان منتهی به ظهور خواهد شد و امروز ما پیش برنده این دستگاه هستیم و امیدواریم با انتخاب این شعار در عمل هم بتوانیم در هیئت‌ها شور مضاعف ایجاد کنیم.

رئیس بسیج صدا و سیما با اشاره به آثار ارسالی شده به این اجلاس گفت: 22 اثر تلویزیونی و 56 اثر رادیویی به دبیرخانه اجلاس ارسال شده است که در مراسم اختتامیه به سه نفر برگزیده جایزه عتبات عالیات اهدا خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به ملاک انتخاب پیر غلامان حسینی تصریح کرد: ملاک تجلیل از ذاکرین شاخصه‌های همچون سن بالای 70 سال، حافظ دو هزار شعر مذهبی و 40 سال هیئت داری بوده است.

captcha