«شاهد یاران» به مشق وطن‌دوستی رسید
کد خبر: 3635542
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

«شاهد یاران» به مشق وطن‌دوستی رسید

گروه ادب: ماهنامه «شاهد یاران» در شماره جدید خود به یادمان شهدای شهریور 1320 با عنوان «مشق دوستی» اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تازه‌ترین شماره ماهنامه «شاهد یاران» با نگاه ویژه به شهدای شهریور 1320 با عنوان «مشق دوستی» پرداخته است.
در این شماره، عناوینی چون «می‌میرم تا ایران سربلند بماند»، «دریابان بایندر، نامی جاودانه در تاریخ دریانوردی»، «علمای آذربایجان، پیشگام مبارزات استعماری»، «شهید محمدی با خدا عهد بست»، «تشریح چگونگی شهادت 18 ژاندارم در رویارویی با اشغالگران»، «نخستین شهید راه آزادی و استقلال» و کتابشناسی شهدای جنگ جهانی دوم» به چشم می‌خورد.
در بخشی این ماهنامه می‌خوانیم: «یکی از شهدای ارزشمند که اولین شهید راه استقلال و آزادی در شهرستان مرند در سال 1324 محسوب می‌شود، شهید شیخ محمدحسین رفیعیان است. وی در سال 1274 در خانواده روحانی متعهد و مبارز آخوند ملا رفیع که از روحانیون طراز اول شهرستان مرند بود، چشم به جهان گشود. وی از جمله کسانی بود که به طور علنی به مخالفت با کمونیست‌ها و عوامل آنها پرداخت؛ از آنجا که اشغالگران با قتل و جنایت سعی داشتند موقعیت و سلطه عوامل وابسته به خود را مستحکم کنند.»
در آخرین بخش که مربوط به کتابشناسی شهدای جنگ جهانی دوم است، دو کتاب با عناوین «تا آخرین فشنگ» و «2500 سال بر روی دریاها» معرفی شده است. کتاب نخست براساس حماسه سه ژاندارم شهید پاسگاه مرزی جلفا به نام‌های مصیب محمدی، عبدالله شهریاری و سیدمحمد رائی‌هاشمی است که به قلم مهدی شیرزادی به صورت رمان واقعی نوشته شده است. این رمان در سال 1394 منتشر شده و کامل‌ترین روایتی است که تاکنون درباره زندگی و مشخصات این سه مرزبان منتشر شده است.
ماهنامه «شاهد یاران» به صاحب امتیازی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرمسئولی محبوب شهبازی منتشر می‌شود.
captcha