شرط تحقق اخلاق قرآنی توجه به معناست
کد خبر: 3636557
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

شرط تحقق اخلاق قرآنی توجه به معناست

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور بین‌المللی مسابقات قرآن گفت: با صرف پرداختن به قرائت، اخلاق قرآنی به دست نمی‌آید و خوشبختانه اکثر فعالان قرآنی به معنا توجه دارند اگر معدودی هم دچار بداخلاقی شده باشند در صورت درک مفهوم قرآن قطعاً اخلاق قرآنی خواهند داشت.

هاجر عزت پژوه، داور بین‌المللی مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر اینکه رشته‌های مسابقات قرآن بی ارتباط با اصل و هدف قرآن نیست گفت: شرکت در این مسابقات باعث بالا رفتن سطح فکری متسابق  می‌شود و طبیعتاً نتایج آن در جامعه نمایان خواهد شد.
وی تصریح کرد: معمولاً دانش آموزانی که در مسابقات قرآن شرکت می‌کنند از نظر اخلاقی و علمی در جامعه موفق‌تر هستند، حتی هستند دانش‌آموزان موفق در المپیادهای علمی که موفقیت آنها ریشه در فعالیت قرآنی دارد، حضور در مسابقات قرآن هم در ضریب هوشی دانش آموز تأثیر دارد و هم اخلاق اجتماعی را رنگ و بوی قرآن می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به انتقاداتی که به اخلاق جامعه قرآنی می‌شود ادامه داد: اگر نیمه پر لیوان را نگاه کنیم خواهیم دید که اکثر جامعه قرآنی اخلاق قرآنی دارند و در عمل نیز این روحیات انعکاس داده می‌شود اگر یک درصد هم متخلق به اخلاق قرآنی نباشند باید دنبال عمق بخشیدن به آنچه آموخته‌اند بروند و مفاهیم را درک کنند اخلاق قرآنی جز با توجه به معنا به دست نمی‌آید.
داور بین‌المللی مسابقات قرآن گفت: با صرف پرداختن به قرائت اخلاق قرآنی به دست نمی‌آید و خوشبختانه اکثر فعالان قرآنی به معنا نیز توجه دارند آن عده معدود نیز اگر مفهوم قرآن را درک کنند قطعاً اخلاق قرآنی خواهند داشت امیدوارم شرکت کنندگان در مسابقات، اخلاق قرآنی را طوری انعکاس دهند که جوامع بشری از روحیات قرآنی بهره مند شوند و در هیچ کجا شاهد  بد اخلاقی نباشیم.
captcha