اسلام هراسی در میانمار ریشه خشونت‌ها علیه اقلیت روهینگیا است
کد خبر: 3636707
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

اسلام هراسی در میانمار ریشه خشونت‌ها علیه اقلیت روهینگیا است

گروه بین‌الملل: مائونگ زرنی، پژوهشگر مرکز مستندسازی جنایت و نسل کشی کامبوج گفت: اسلام هراسی در میانمار ریشه خشونت‌ها علیه اقلیت روهینگیا در این کشور است.

اسلام هراسی در میانمار ریشه خشونت‌ها علیه اقلیت روهینگیا است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه خبری «PressTV»؛ مائونگ زرنی معتقد است که میانمار سرکوب مسلمانان روهینگیا را در چهار دهه اخیر نهادینه کرده زیرا این اقلیت را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌بیند.

وی افزود: این سیاست درازمدت و مداوم ارتش میانمار از زمان به دست گرفتن حاکمیت این کشور در اوایل دهه 1960 بوده است.

زرنی گفت: حدود 16 جمعیت اسلامی مختلف در سراسر میانمار وجود دارند اما مسلمانان روهینگیا تنها جمعیت اسلامی هستند که به صورت تاریخی بر منطقه‌ای که در آن ساکن هستند (ایالت راخین) و نزدیک به کشور بنگلادش است، ادعاهایی دارند.

وی افزود: آن‌ها تنها مسلمانانی هستند که یک جمعیت متمرکز در یک منطقه جغرافیایی واحد و درست در کنار یک کشور پرجمعیت اسلامی دارند و ارتش میانمار 4 دهه است که وجود یک اقلیت مسلمان در کنار یک کشور اسلامی بزرگ را تهدیدی برای امنیت ملی به حساب می‌آورد و به همین دلیل است که این اقلیت مورد هدف قرار گرفته‌اند.

زرنی ادامه داد: تمامی نهادهای مهم جامعه میانمار به خاطر اسلام هراسی ریشه‌دار در این کشور از وجود مسلمانان پاک شده‌اند. آنگ سان سو چی، رهبر میانمار نیز خود دچار اسلام هراسی است .

در نتیجه دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین که از روز جمعه (3 شهریور) آغاز شده بیش از 100 نفر کشته و بیش از 18 هزار نفر به سمت کشورهای همسایه متواری شده‌اند/.

captcha