پیام عیدقربان ايثار، اخلاص، فداكارى، قطع دلبستگی از دنیا و ذبح نفس اماره است
کد خبر: 3636943
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

پیام عیدقربان ايثار، اخلاص، فداكارى، قطع دلبستگی از دنیا و ذبح نفس اماره است

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه شریف آباد پاکدشت در خطبه نماز عید سعید قربان با اشاره به آیه ۳۷ سوره مبارکه حج قربانی کردن را مثل همه عبادات کلاس تربیت دانست و گفت: عید قربان درس ايثار، اخلاص،فداكارى، گذشت و آمادگى براى شهادت در راه خدا ، كمك به نيازمندان و مستمندان، و ذبح نفس اماره است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ ، نماز عید سعید قربان بخش شریف آباد پاکدشت صبح امروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین قاسم خداپرست ، امام جمعه شریف آباد اقامه شد.

امام جمعه شریف آباد در خطبه اول نماز عید سعید قربان ضمن سفارش به تقوی با اشاره به آیه ۳۷ سوره مبارکه حج قربانی کردن را مثل همه عبادات کلاس تربیت دانست و گفت : خداوند متعال می فرماید: «لَن یَنَالَ اللَّهَ لحُومُهَا وَ لَا دِمَاؤُهَا وَ لَاكِن یَنَالُهُ التَّقْوَى‏ مِنكُمْ»، هرگز گوشت ها و خون هایشان به خدا نمى‏ رسد؛ بلكه تقواى شما به او مى ‏رسد.

وی ادامه داد: عید قربان درس ايثار، اخلاص،فداكارى، گذشت و آمادگى براى شهادت در راه خدا به شما مى‏ آموزد و درس كمك به نيازمندان و مستمندان، نماد قطع دلبستگی و وابستگی های دنیوی ،قربانی کردن هواهای نفسانی و ذبح نفس اماره است.

حجت الاسلام والمسلمین خداپرست در خطبه های دوم نماز با تبریک ولادت امام هادی (ع) ضمن بیان فضائل آن حضرت گوشه ای از سیره عبادی و اخلاقی ایشان را تبیین نمود.

 وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج افزود : کنگره حج علاوه بر ابعاد عبادی و معنوی که سرشار از برکات الهی است، موجب اتحاد جوامع اسلامی در برابر اغواگری و تباه‌سازی دنیا طلبان و مبارزه با سیاستهای نظام سلطه در فتنه‌ انگیزی و آتش ‌افروزی میان مسلمانان شده است.

وی افزود: وظیفه همه ملتها و سران کشورهای اسلامی دفاع قاطع از اقلّیّتهای تحت ستم مسلمان، همچون مظلومان میانمار و از همه مهم‌ تر دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.

وی با تبریک شروع به کار شورای اسلامی و با تبریک به اعضای جدید و تشکر از اعضای شورا و شهردار سابق، گفت : خدمت به مردم با روحیه‌ی انقلابی و بسیجی، ‌ارتباط دائمی با مردم، توجه به مختصات شهر اسلامی و ارائه پیوستهای فرهنگی، فرهنگ‌ سازی نمادهای اخلاقی و ارزشی در تبلیغات شهری و مبارزه با فساد و تجملگرایی در شهرداری را از وظائف شورای اسلامی و شهرداری بیان کرد.

امیرمحسن سلطان احمدی
captcha