ورزش کنید اما تماشای ورزش آتش زدن عمر است
کد خبر: 3637136
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
حجت‌الاسلام قرائتی:

ورزش کنید اما تماشای ورزش آتش زدن عمر است

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس ستاد اقامه نماز معتقد است که ورزش کنید اما تماشای ورزش اتلاف زمان و آتش زدن به عمر است، ورزش اول لذت و سپس خدمت است، مانند شنا، سوارکاری، قایق‌رانی و غیره.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز روز گذشته دهم شهریورماه در مراسم افتتاحیه دور دوم از دهمین دوره فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس برگزار شد، گفت: شما باید باسوادترین و قوی‌ترین‌های منطقه باشید تا جوانان را جذب مسجد کنید. باید مطالعه کنید و بهترین کتاب، کتاب خداوند است. بنده 5 هزار سخنرانی داشته‌ام و همه بر مبنای قرآن بوده است.

حجت‌الاسلام قرائتی در ادامه با تاکید بر مهارت‌آموزی عنوان کرد: اولین آثار بی‌مهارتی و بیکاری این است که فرد چون شغل پیدا نمی‌کند ضد انقلاب، بی‌خدا و بی‌خانواده می‌شود.

وی افزود: هنر و ابتکاری که دارید بدون اینکه به شما تکلیف شود به کار ببرید، دینی که استادش برای پول درس دهد و شاگرد برای مدرک درس بخواند دین نیست. 

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: اگر نماز در مملکت ما جدی گرفته شود، همه چیز درست می‌شود. تمام کمالات در نماز نهفته شده است.  مسواک زدن، شانه زدن، استفاده از عطر و گلاب،  ازدواج کردن، پوشش رنگ سفید مواردی است که اگر در نماز رعایت شود، ثواب آن را چندین برابر می‌کند.

وی ادامه داد: معاد و توحید در نماز است. ورزش یعنی رکوع و سجود در نماز است. نام امام حسین(ع) یعنی یاد شهدا در نماز است. تمام عناصر کمال مانند آب، خاک، ماه، خورشید، ستاره، لقمه حلال و نظم در نماز است؛ آب برای وضو و غسل، خاک برای تیمم، ماه برای نماز اواسط و آخر ماه، خورشید و ستاره برای قبله‌یابی، و نظم در صف نماز و لقمه حلال در نماز است. 

حجت‌الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه، نماز را جدی بگیرید و قرائت قرآن بیاموزید گفت: در کتابی که نوشته‌ام 135 مورد که در نماز پیاده شده است را اشاره کرده‌ام. 

وی افزود: ورزش کنید اما تماشای ورزش اتلاف زمان و آتش زدن به عمر است، ورزش اول لذت و سپس خدمت است، مانند شنا، سوارکاری، قایق‌رانی و غیره.

حجت‌الاسلام قرائتی ضمن بیان اینکه مطالعه ممتد نیاز همیشگی کانون‌های مساجد است، گفت: نویسنده‌های خوب ما خواب‌اند و نویسندگان بد، خائن‌اند. 

وی عنوان کرد: هنر مفید بیاموزید، هنر پدرتان را بیاموزید. نجاری، آشپزی و خیاطی هنر است.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: توان تحول را همگی داریم. مرد تحول باشید اگر در خانه خود تغییر نکنید نمی‌توانید تحول ایجاد کنید.
وی خطاب به جوانان مسجدی گفت: این حرف‌ها عصاره عمر من است؛ فارغ التحصیل در اسلام نداریم و کار ننگ نیست. من در سن 72 سالگی میانگین روزانه 12 ساعت کار می‌کنم. کار ننگ نیست. خود را فارغ التحصیل ندانید، کسی به فکر شما نیست. 

حجت‌الاسلام قرائتی اشاره‌ای به مسئله ازدواج کرد و گفت: در ازدواج اگر به خوشگلی و ثروت بنگرد خداوند هر دو را از او می‌گیرد. ازدواج‌تان را عقب نندازید. دختر خانواده‌دار مهم است. 

وی تاکید کرد: هر چه شنیدید را باور نکنید زیرا آبروی مومن را به خطر می‌اندازید.
captcha