اختصاص بودجه 100 میلیاردی به فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3637944
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
حشمتی خبر داد:

اختصاص بودجه 100 میلیاردی به فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی به فعالیت‌های قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خبر داد و گفت: تخصیص بودجه نیم درصدی به فعالیت‌های قرآنی منتفی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های قرآنی پیش روی این وزارتخانه در دولت دوازدهم اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی با محوریت «به سوی فهم مفاهیم قرآنی» دنبال خواهد شد، ضمن اینکه برنامه‌های قرآنی جاری شامل فعالیت در حوزه‌ آموزش و برپایی نمایشگاه قرآن نیز مانند گذشته همچنان ادامه خواهد یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی بیان کرد: تقویت مؤسسات قرآنی به صورت ویژه و همچنین پیگیری بیمه قرآنیان همچون قبل، جزو برنامه‌های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص طرح ادغام مؤسسات قرآنی سطح کشور نیز عنوان کرد: این طرح با مدیریت سازمانی در حال پیگیری است و تاکنون در 17 استان محقق شده است و تا یک ماه آینده در تمامی استان‌ها پایان خواهد یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی در خصوص مزیت مدغم شدن اتحادیه موسسات قرآنی گفت: این اقدام مقدمه پیشرفت در برنامه‌های قرآنی خواهد بود؛ چرا که با تنازعات گذشته همراه نیست.
وی در خصوص اختصاص بودجه به نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی مشهد 2017 و همچنین کلان شهر مذهبی کشور نیز عنوان کرد: برای نمایشگاه قرآن و عترت که در سال جاری در مشهد برگزار شد، اختصاص بودجه پیش‌بینی شده بود، اما به دلیل محدودیت و برپایی آن در جوار حرم مطهر رضوی این تخصیص انجام نشد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تأکید بر کم بودن بودجه‌های قرآنی، اختصاص  بودجه نیم درصدی به این فعالیت‌ها را منتفی دانست و تشریح کرد: بودجه قرآنی کم است، اما باید درست هزینه شود، علاوه بر این، در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، 100 میلیارد تومان بودجه در سال جاری به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته است.
captcha