برگزاری اختتامیه بخش اول مسابقات سراسری قرآن/ تجلیل از خانواده اولین شهید مدافع حرم آذربایجان غربی
کد خبر: 3638012
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷

برگزاری اختتامیه بخش اول مسابقات سراسری قرآن/ تجلیل از خانواده اولین شهید مدافع حرم آذربایجان غربی

گروه مسابقات: مراسم اختتامیه بخش اول چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامگاه امروز 12 شهریورماه در حسینیه ثارالله(ع) شهر ارومیه برگزار شد و در آن از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به ارومیه، مراسم اختتامیه بخش اول چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامگاه امروز 12 شهریورماه در سالن ثارالله شهر ارومیه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم وحید وکیلی، قاری بین المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن نیز از دو نفر از هیئت داوران رشته حفظ و معارف حدیث دعوت شد تا توضیحات کوتاهی در مورد این رشته از مسابقات که به تازگی به جمع رشته های مسابقات سراسری قرآن اضافه شده است ارائه دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین معتمدزاده، از داوران رشته حفظ و معارف رشته احادیث به بیان جزئیات این مسابقات پرداخت و گفت: این مسابقات در مراحل مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شد و سوالات آن به حکمت‌های نهج‌البلاغه اختصاص یافته بود. افرادی که امتیازات بالاتری کسب کردند و 14 نفر بودند به نیمه نهایی آمدند و در نهایت نیز پنج نفر درفینال حاضر شدند.
همچنین در بخشی دیگری از این مراسم حجت الاسلام رضازاده جویباری، یکی دیگر از داوران رشته حفظ و معارف احادیث در مورد کیفیت این دوره از مسابقات، گفت: سالیان زیادی بود که آرزو داشتیم مسابقات قرآن کریم همراه با معارف حدیثی برگزار شود و خوشحال هستیم که این رشته امسال به مسابقات افزوده شد.
وی افزود: برگزاری این مسابقات در گام اول مطلوب بود و امیدواریم در سال های آینده توسعه بیشتری پیدا کند و به جایگاهی که اکنون مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم به دست آورده است را پیدا کند.
در ادامه این مراسم از نفرات برتر رشته های اذان و معارف و تفسیر قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث تجلیل شد.
در ادامه معارفه ای از شهید مدافع حرم «سعید شبان» که اولین شهید مدافع حرم استان آذربایجان غربی است صورت گرفت و پس از آن خانواده این شهید والامقام توسط رئیس شورای شهر ارومیه و مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی مورد تجلیل قرار گرفت.  
پس از آن گروه های برتر تواشیح تجلیل شدند. در این بخش از گروه بصائر یزد نیز که عنوان شایسته تقدیر به دست آورده بود تجلیل به عمل آمد. همچنین گروه اول این دوره از مسابقات که مصباح الهدی خوزستان بود نیز پس از تجلیل به اجرای یک قطعه پرداختند.
captcha