مسلمانان؛ محور کتاب پژوهشگر هندی
کد خبر: 3638187
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

مسلمانان؛ محور کتاب پژوهشگر هندی

گروه بین‌الملل: سید اوصاف سعید واصفی، پژوهشگر هندی در کتاب خود با عنوان «هندوگرایی و اقلیت‌ها در هند» به وضعیت مسلمانان این کشور پرداخته است.


شیفت عصر ساعت 20//مسلمانان؛ محور کتاب پژوهشگر هندیرایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این کتاب انگلیسی با عنوان « Hindutva and Minorities in India » در آوریل 2016 میلادی در چاپ نخست توسط انتشارات «ام ام آی» دهلی نو به چاپ رسیده است.

صاحب این اثر متولد 1937 میلادی بوده و کارشناسی خود را از دانشکده دولتی «حمیدیه» شهر «بوپال» هند گرفته و کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته ادبیات انگلیسی گذرانده است.

سید اوصاف سعید واصفی با نشریه «رادیانس» به عنوان معاون سردبیر همکاری داشته و کتاب مذکور شامل مجموعه مقالاتی است که وی طی 50 سال گذشته عمدتا در این مجله و نشریات دیگر به چاپ رسانده است.

این پژوهشگر هندی در مقالات خود بیشتر مسائل و موضوعات اجتماعی روز هند به ویژه شرایط مسلمانان و اقلیت‌های این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

سرکوب و به حاشیه‌رانده‌شدن، تبلیغات تنفرآمیز گروه‌های افراطی هندو، سلسله طولانی شورش و درگیری‌های داخلی ضد مسلمانان هندی و رفتار غیر مسئولانه نهادهایی همچون پلیس و نیروهای امنیتی، قتل عام و خون‌ریزی گجرات در سال 2002 میلادی، گزارش کمیته ساچر(کمیته بررسی وضعیت اقلیت‌های مسلمان، سیک، جین، زرتشتی) درباره شرایط اسفناک اجتماعی ـ اقتصادی مسلمانان از مطالب و عناوین مقالات سید اوصاف سعید واصفی است که در کتاب آمده است.

علاوه بر این، تلاش فعالان اجتماعی و مسلمانانی را نیز که به هر قیمت و در هر شرایطی حاضرند در راستای توسعه و پیشرفت کشور خود هند، گام بردارند، می‌توان در این اثر دنبال کرد.

captcha