واقعه غدیر را مثل محرم زنده نگه‌داریم
کد خبر: 3638691
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
حجت‌الاسلام مرتضوی؛

واقعه غدیر را مثل محرم زنده نگه‌داریم

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: دشمنان ما دنبال این هستند که واقعه غدیر مثل واقعه محرم مطرح نشود و ما باید تلاش کنیم همان گونه که به صورت خود جوش محرم را زنده نگه می‌داریم، غدیر و واقعه غدیر را هم زنده نگه‌داریم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهار محال و بختیاری، حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی روز گذشته 13 شهریورماه در نشست کارکنان  اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره امور قرآنی استان و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، با اشاره به آیات سوره‌ی مائده در مورد واقعه  غدیر خم، گفت: دشمنان دین اسلام طبق آیان این سوره از دین اسلام مأیوس شدند ولی دست بر نداشتند و ما تلاشمان این است که  به عنوان شیعه واقعی، اسلام واقعی را به جهانیان بشناسانیم.
حجت الاسلام مرتضوی افزود: دشمنان ما دنبال این هستند که واقعه ی غدیر  مثل قل واقعه  محرم نشود و ما باید تلاش کنیم همان گونه که به صورت خود جوش محرم را زنده نگه می داریم، غدیر و واقعه ی غدیر را هم زنده نگه داریم.
وی با اشاره به حدیث ثقلین گفت: این حدیث از احادیث معتبر است و متأسفانه خیلی از ما این حدیث شریف را ناقص  میخوانیم و ناقص حفظ و بیان می کنیم .
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری خطاب به همکاران خود در اداره‌کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: در این حدیث بیان شده که کتاب و اهل بیت هیچ گاه از هم جدا نمی شوند تا در روز قیامت در کنار حوض بر من وارد شوند و پیامبر خدا لعنت کرد کسی را که این دو را از هم جدا کند .
وی با اشاره به مطالب پوچ و واهی و بدون محتوا و بدون منبع در فضای مجازی، افزود: خانواده ها وظیفه دارند که شبهات دینی و از جمله شبهات مرتبط با مناسبت های ملی را آگاهانه و با اطلاعات شفاف ، روشن و به دور از بیان افسانه و داستان و با مراجعه به آیات کلام وحی، برای نوجوانان و کودکان پاسخ دهیم . 
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی در ادامه با اشاره به حکمت 231 نهج البلاغه، گذری به فعالیت های انجام شده در شش ماهه اول سال 96 کرد و گفت: تسليم در برابر كاهلى، نسبت به حقوقى كه انسان در پى آنهاست، باعث مى شود كه وقت مناسب براى دست آوردن آنها از دست برود و اين خود مستلزم تباه ساختن و از دست دادن آن حقوق خواهد بود.
وی افزود: کارمندی که در طول روز از وقتی که در اختیار دارد به منظور وظایف تعیین شده اش استفاده نکند حق اداره، حق ولایت ، حق الهی و حق النفس و حق الناس به گردنش می ماند و این یعنی خسران و زیان .
حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: هم چنين تسليم شدن در برابر سخن چين كه كارش، تلاش در برهم زدن ميان دو دوست است و اطاعت از گفتار وى باعث ايجاد سردى و كدورت در بين دوستان و از دست دادن يكديگر است.
در پایان این جلسه از زحمات مهدی پرتوی، رئیس سابق اداره امور قرآنی استان با اهدای لوح، تقدیر شد.
captcha