برگزاری جشن عید غدیر در 82 بقعه متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 3638983
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

برگزاری جشن عید غدیر در 82 بقعه متبرکه خراسان رضوی

گروه اجتماعی: مراسم جشن عید غدیر با عنوان «ولایت علوی؛ اکمال دین نبوی» در 82 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در دهمین روز از دهه ولایت که با نام ولایت و امامزادگان نام‌گذاری شده و همزمان با عید سعید غدیر مراسم جشن با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در 82 بقعه متبرکه استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
بنابراین گزارش، این مراسم در 14 بقعه متبرکه شهرستان نیشابور و هفت بقعه متبرکه مشهد از جمله امامزاده سیدمحمد(ع)، یحیی بن زید(ع) میامی، عبدالعزیز دهسرخ و ... میزبان زائران و عاشقان ولایت و امامت در این روز بزرگ خواهد بود.
این گزارش می‌افزاید، جشن عید غدیر به صورت ویژه و استانی در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) مشهد همراه با سخنرانی، مولودی خوانی و تجلیل از خدام سادات بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
برگزاری جشن عید غدیر همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی و تجلیل از سادات در بقاع شاخص کلیه شهرستان‌های استان نیز پیش‌بینی شده است.
گفتنی است، همزمان با دهه ولایت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان و در راستای پاسخگویی به سوالات مراجعان خیمه معرفت با موضوع غدیر شناسی و پاسخ به شبهات در خصوص واقعه غدیر برپا شده است.
یادآور می‌شود، ویژه برنامه‌های دهه ولایت در 94 بقعه شاخص استان خراسان رضوی از روز عرفه آغاز و تا عید سعید غدیر ادامه دارد.
captcha