تبیان خوزستان؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3639035
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
مؤسسه برتر هفته/ 22

تبیان خوزستان؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان خوزستان، یکی از مؤسسات برتر و فعال قرآنی کشور به ویژه در استان خوزستان است که افتخارات بسیاری را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد پرداختیم.
همچنین مؤسسه معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی از دیگر مؤسساتی است که ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته از آن‌ها یاد کرده و به معرفی آن‌ها پرداخته است.
مؤسسات قرآنی ـ فرهنگی ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک نیز به عنوان مؤسسه برتر هفته از دید ایکنا معرفی شدند  و همچنین مؤسسه یاسین جوان استان گلستان نیز معرفی شد. همچنین در  هفته گذشته مخاطبان را به مختصر با مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورمبین اردبیل آشنا ساختیم. در این هفته در نظر گرفته شده است که مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان خوزستان را به  مختصر شرح می‌دهیم.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تبیان با هدف ترویج فرهنگ انس عموم مردم با قرآن کریم، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در استان خوزستان، شهرستان اهواز با مدیریت صدیقه لویمی اصل، به نشانی پشت مصلای امام(ره)، خیابان شهید گندمی، زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آغاز کرد.

با تلاش‌هایی که انجام شد، در سال ۱۳۹۳(فاز اول کاری مؤسسه)، بیش از ۵۰ حافظ کل قرآن‌ کریم تربیت و نزدیک به یک هزار قرآن‌آموز و نیز برگزاری چند دوره تخصصی کشوری تربیت معلم صورت گرفت.

مؤسسه در سال ۱۳۹۱ با اخذ مجوز از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون قرآن تبیان به مؤسسه قرآن و عترت تبیان خوزستان تبدیل شد و همزمان به عضویت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز درآمد.

ترم پائیز سال ۱۳۹۳ با اجرا و برگزاری دوره تربیت معلم جامع قرآن‌ کریم که به طور قطع پربارترین دوره تربیت معلم کشور از لحاظ زمان، ساعت و محتوا بود، مؤسسه وارد بخش جدیدی از فعالیت‌های خود شد و آن راه اندازی واحد آقایان بود.

واحد برادران مؤسسه تبیان خوزستان، با شرایطی خاص از جمله عدم تداخل با واحد خواهران به‌ویژه از لحاظ زمانی و تردد، از ابتدای سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرد که تاکنون از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است.

سال ۱۳۹۵، مؤسسه قرآن و عترت تبیان خوزستان بیشترین همکاری را در جهت برگزاری برنامه‌های مؤسسه از طرف مؤسسات قرآنی دیگر و نیز ادارات و ارگان‌های مختلف در دستور کار قرار داد به طوری که در برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی استان(آزمون سراسری قرآن و عترت)، با بیش از ۱۲۰۰ قرآن‌آموز، رتبه نخست بهترین مؤسسات قرآنی کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از آن خود کند.

این مؤسسه همواره دوره‌های آموزشی زیادی مانند ترجمه و مفاهیم قرآن کریم سطح مقدماتی، متوسطه و تکمیلی، آموزش ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، کارگاه تصحیح قرائت تجوید عمومی، دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم بصورت کشوری و تحت لیسانس مرکز ملی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کشور و دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی بصورت کشوری و غیره را برای علاقه‌مندان در حال برگزاری دارد.
برای ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های مؤسسه قرآن و عترت تبیان خوزستان می‌توان از طریق فضای مجازی به آدرس تلگرام @khztebyan ، شماره تماس ۰۶۱۳۲۲۳۲۳۰۳ و یا نشانی استان خوزستان، اهواز، پشت مصلی امام (ره)، خیابان شهید گندمی، بین قنواتی و معمارزاده مراجعه کرد.

captcha