اطعام 14 هزار نفری عید غدیر در خوزستان صورت می‌گیرد/ انجام حرکتی آتش به اختیار
کد خبر: 3639039
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

اطعام 14 هزار نفری عید غدیر در خوزستان صورت می‌گیرد/ انجام حرکتی آتش به اختیار

گروه اجتماعی: در روز عید غدیر خم با کمک و همیاری بسیجیان و خیران شهر اهواز طرح پخت و اطعام 14 هزار نفری در خوزستان در لبیک به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست خبری مراسم بازسازی واقعه غدیر و اطعام 14 هزار نفری ضیافت علوی شامگاه گذشته 14 شهریورماه در اهواز برگزار شد.

صابر عسکرزاده فرمانده ناحیه بسیج 4 شهری امام سجاد(ع) ضمن تبریک دهه ولایت با بیان اینکه با توجه به موقعیت خاص منطقه‌ای هر ساله مردم عید غدیر را با شکوه گرامی می‌‌دارند، افزود: امسال هم به همین مناسبت برنامه جامعی سازماندهی شده تا بتوان اثرگذاری بیشتری را در سطح منطقه داشت.

وی با اشاره به اینکه تجمع 5 هزار نفری و بازسازی واقعه غدیرخم در پارک ربیع صورت خواهد گرفت، گفت: این مراسم به کارگردانی سید محمد معمر در ساعت 21، 16 شهریورماه برگزار خواهد شد. علاوه بر آنکه هدف ما حضور همه مردم در این مراسم است هیأت مذهبی و اعضای مساجد مناطق کوی مشعلی و آخر آسفالت هم در این مراسم دخیل شده‌اند.

عسکرزاده گفت: زمین ورزشی کوی مشعلی روشنایی نداشت و به برکت این مراسم و با همکاری برق منطقه‌ای اهواز و شهرداری اهواز اکنون دارای روشنایی است و می‌توان در آینده هم از آن استفاده کرد.

فرمانده ناحیه بسیج 4 شهری امام سجاد(ع) عنوان کرد: همچنین برنامه دیگری به این مناسبت تدوین شده که پیاده‌روی از مسجد تا مسجد نام دارد. مردم و هیأت مذهبی در شام عید غدیرخم از مسجد رضوان تا مسجد بقیة‌الله را پیاده طی خواهند کرد که در این مسیر هشت ایستگاه صلواتی آماده شده که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. برگزاری جشن خیابانی در پارک کارون، نصب 30 بنی تبلیغاتی در اهواز، ارسال پیامک دعوت به 30 هزار نفر از شهروندان از جمله دیگر برنامه‌های این عید بزرگ مسلمانان خواهد بود.

در ادامه حجت‌الاسلام علی مرشدیان، دبیر ستاد غدیر منطقه کوی جمهوری اسلامی اهواز و مسئول پخت و اطعام 14 هزار نفری بیان کرد: به برکت مساجد پویای مناطق کوی مشعلی و آخر آسفالت امسال مراسم بازسازی واقعه غدیر در اهواز برای اولین بار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای ششمین سال پیاپی، پخت 14 هزار نفری در این منطقه صورت می‌گیرد که بیانگر آن است که کوی جمهوری با آنکه منطقه‌ای فقیرنشین است اما از لحاظ فرهنگی دارای استعداد خاصی است. سعی‌مان بر آن است که دبیرخانه اطعام 124 هزار نفری در استان خوزستان در این منطقه فعال شود. هدف اصلی ما ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل‌بیت(ع) است. در همین زمینه در کنار پخت غذا سال گذشته با کمک خیران 5 زندانی با جرائم غیر عمد آزاد شد و امسال هم 25 سری کامل جهیزیه به نوعروسان اهدا می‌شود. آماده شدن اتوبوس سلامت و ویزیت رایگان پزشک، پاسخگویی به مسائل شرعی، کتابخوانی، اتوبوس انتقال خون، غرفه کودک و نوجوان از جمله دیگر اقدامات این مراسم است.

مرشدیان گفت: 6 منطقه دیگر در شهر اهواز برای انجام پخت و اطعام انتخاب شده‌اند تا به این کار تشویق شده و در سال‌های دیگر ادامه دهند. جمعه 17 شهریورماه کار پخت غذا انجام می‌شود و ما صبح روز عید توزیع این غذاها را آغاز خواهیم کرد. همه این اقدامات در راستای نمایش اقتدار نیروهای بسیجی و ارزشی این منطقه و شهرستان اهواز است و اقدامی در لبیک گویی به فرمایش مقام معظم رهبری در کار آتش به اختیار است.

دبیر ستاد غدیر منطقه کوی جمهوری اسلامی اهواز تصریح کرد: غذای پخته شده در مناطق ملاشیه، عین دو، بیمارستان اعصاب و روان، زرگان و قلعه چنعان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین راهپیمایی عید غدیر ساعت 21 جمعه 17 شهریورماه برگزار می‌شود و پس از آن مردم در جشن خیابانی که به همت 4 مسجد صاحب‌الزمان، شهدا،‌ ابوذر، بقیة‌الله تدوین شده در خیابان جنت شرکت می‌کنند.

مرشدیان گفت: در این اقدام فرهنگی دو هزار و 200 کیلوگرم برنج پخت می‌شود که با همکاری 40 آشپز و 12 معاونت به سرانجام می‌رسد.

دبیر ستاد غدیر منطقه کوی جمهوری اسلامی اهواز عنوان کرد: به منظور برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیر 20 پایه برق و 40 پروژکتور با همکاری شهرداری منطقه 1 تهیه شده که در صورت باقی ماندن روشنایی در این زمین ورزشی از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد می‌توان جلوگیری کرد.

captcha