کارگاه توانمندسازی منابع انسانی در نظام ارزشی اسلام در سمنان برگزار شد
کد خبر: 3639204
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

کارگاه توانمندسازی منابع انسانی در نظام ارزشی اسلام در سمنان برگزار شد

گروه اجتماعی: کارگاه توانمندسازی منابع انسانی در نظام ارزشی اسلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام رضا کهساری، رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان امروز 15 شهریور در این کارگاه با تأکید بر لزوم توجه به نقش مدیر در سازمان اظهار کرد: مدیر موفق آن نیست که فقط عزل و نصب داشته باشد؛ بلکه مدیر باید توانایی شناخت استعداد افراد و تقویت آن را نیز دارا باشد تا بتواند نیروهای انسانی را به افراد توانمند تبدیل کند.
وی تربیت نیرو مطابق با ارزش‌های اسلامی را از اهم وظایف یک مدیر دانست و با برشمردن ویژگی‌های مدیر در دیدگاه اسلامی یاداور شد: وظیفه دینی، وجدانی و انسانی کسی که مقام مدیریت را می‌پذیرد، این است که قدرت و توانایی روحی خود را در برابر تمایلات شخصی که با قلمرو مدیریت در تضاد است، بسنجد.
به گفته وی؛ مدیر اگر خود را انسان با اراده و پابرجا یافت، با توکل به عنایت الهی، این موقعیت سنگین را بپذیرد؛ در غیر این صورت در این وادی خطرناک گام نگذارد.
امیرحمزه مهرابی، جانشین پژوهشگاه امام صادق (ع) نیز در این کارگاه به تبیین اهمیت منابع انسانی در سازمان پرداخت و گفت: مهم‌ترین رکن و منابع یک سازمان نیروی انسانی آن است و اگر توجه کافی به نیروی انسانی نباشد، آرام‌آرام سایر ذخایر هم از دست می‌رود.
وی با اشاره به اینکه هر انسان هنری دارد که باید شناسایی و تقویت شود و خداوند هیچ انسانی را بدون استعداد ذاتی نیافریده است متذکر شد: شناسایی استعداد افراد را در ارتقای یک سازمان و جامعه مؤثر است که در این راستا در کشورهای توسعه‌یافته، مسیر شغلی افراد از مهدکودک شناسایی و استعدادهای درونی آن‌ها شناخته و تقویت می‌شود و شخص در مسیر استعدادهای خود به تحصیل و کار می‌پردازد.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه شناسایی استعداد نخستین گام در تربیت نیروی انسانی است، متذکر شد: در عین‌ حال که ایجاد انگیزه برای یک انسان مهم‌ترین بخش در توانمندسازی بوده، ایجاد حس اعتماد برای شکوفا شدن یک فرد هم از نیازهای ضروری است.
گفتنی است؛ کارگاه توانمندسازی منابع انسانی در نظام ارزشی اسلام با حضور رؤسا و معاونان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.
منبع: روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
captcha