رعایت استانداردها در میدان میوه و تره بار بندرعباس الزامی است
کد خبر: 3639272
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

رعایت استانداردها در میدان میوه و تره بار بندرعباس الزامی است

گروه اجتماعی: رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: میدان میوه و تره بار بندرعباس به عنوان تنها محل عرضه میوه و تره بار عمده در بندرعباس، دارای نواقص بهداشتی است؛ مشکلات موجود در این مجموعه طی چند مرحله از طریق مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به عنوان دستگاه نظارتی به فرمانداری، شهرداری و مراجع ذیربط گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، دکتر عبدالجبار ذاکری؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس پیش از ظهر امروز( 15 شهریورماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در بازدید های دوره ای کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط این مرکز از میدان میوه و تره بار بندرعباس، نواقصی در خصوص سرویس های بهداشتی، دفع فاضلاب و دپوی زباله مشاهده شد؛ لذا طی چند مرحله در راستای رفع سریع و به موقع نواقصات موجود، مکاتباتی با فرمانداری، شهرداری و مراجع ذیربط انجام شده است که تا کنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

ذاکری با تأکید بر اهمیت سلامت شهروندان و لزوم رعایت استانداردهای محل عرضه میوه و تره بار از دستگاههای متولی از جمله سازمان میادین میوه و تره بار و مراجع ذیربط خواست: نسبت به استاندارد سازی محل عرضه و فروش میوه و تره بار و همچنین تسریع در رفع نواقصات بهداشتی اقدام نمایند.

وی افزود: در این بازدیدها با تأکید بر رعایت بهداشت فردی کارکنان و الزام متصدیان عرضه و فروش میوه مبنی بر داشتن کارت تندرستی از مجموع 35 غرفه فعال و از تعداد 142 شاغل به تعداد 138 نفر کارت تندرستی صادر شده است و 4 نفر نیز در حال پیگیری دریافت کارت تندرستی می باشند.

دکتر ذاکری افزود: با توجه به اینکه صنف میوه و تره بار جزو مراکز حساس نمی باشد، ولی بر اساس رسالت مرکز بهداشت از واحدهای فعال در محل طبق استاندارد بهداشت محیط از ابتدای سال تا کنون چندین مرحله بازدید و نظارت صورت گرفته است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس تصریح کرد: نظارت بر کیفیت میوه و تره بار بر عهده سازمان میوه و تره بار و جهاد کشاورزی است.

ذاکری در خاتمه اظهار کرد: با توجه به احداث میدان جدید میوه و تره بار با رعایت استانداردها در بندرعباس، مقرر گردیده در آینده ای نزدیک واحدهای عرضه و فروش میوه و تره بار به محل جدید منتقل شوند.

captcha