نمایش محصول مشترک ایران و آذربایجان در جشنواره اسلامی قازان
کد خبر: 3639352
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

نمایش محصول مشترک ایران و آذربایجان در جشنواره اسلامی قازان

گروه بین‌الملل: فیلم کوتاه «صدا»، محصول مشترک فیلم‌سازان ایرانی و آذربایجانی در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم اسلامی در قازان به نمایش در می‌آید.

نمایش محصول مشترک ایران و آذربایجان در جشنواره بین‌المللی فیلم اسلامی قازانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Azertag»، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم اسلامی قازان شب گذشته(14 شهریور) کار خود را آغاز کرد.

60 فیلم از 27 کشور جهان در این جشنواره حضور دارند.

محصول مشترک ایران و آذربایجان با همکاری انجمن سینماگران جوان و دانشگاه هنر و فرهنگ آذربایجان در ایران فیلمبرداری شده است.

در این جشنواره که در قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان، برگزار شده سینماگرانی از کشورهایی همچون، آذربایجان، آلبانی، ارمنستان، الجزایر، بوسنی، بنگلادش، بلاروس، استرالیا، نیجریه، تاجیکستان، روسیه، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، کانادا، فیلیپین، ترکیه و ایران شرکت دارند.

این جشنواره با هدف تبادل فعالیت‌های هنری و فرهنگی میان روسیه و کشورهای اسلامی برگزار می‌شود و دستاوردهای خلاقانه فیلمسازان مسلمان و همچنین نمایندگان دیگر ادیان را که فیلم‌هایی با موضوع انسان، معنویت و ارزش‌های اخلاقی می‌سازند، معرفی می‌کند.

این جشنواره که از سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرد، امروز به رویدادی مهم در عرصه فرهنگ و هنر اسلامی تبدیل شده است.

این جشنواره تا بیستم شهریور به کار خود ادامه خواهد داد/.

captcha