مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی شود
کد خبر: 3639410
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی شود

گروه اجتماعی: معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدارس کانکسی موجود در شهرستانهای استان باید تبدیل به مدرسه استاندارد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 15 شهریورماه ابراهیم محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در جمع خبرنگاران  کانکسی بودن بعضی مدارس در استان  را یک معضل برای آموزش و پرورش دانست و گفت: ۱۴ کانکسی در ماکو ۶ کانکسی در شهرستان شوط و ۱۲ کانکسی در شهرستان پلدشت وجود دارد که این کلاسها باید استاندارد سازی شوند.

وی با تاکید بر آمار طرح تخریب و بازسازی مدارس در سطح استان عنوان کرد: ۳۹۴ پروژه در استان با تعداد ۲ هزار و 564 کلاس درس آماده تخریب و بازسازی بوده  که در شهرستان پلدشت با ۱۲ پروژه در قالب ۵۶ کلاس درس و ۱۲ پروژه در شهرستان شوط  با ۱۰۱ کلاس درس و در شهرستان ماکو با ۱۶ پروژه در قالب  ۱۳۷ کلاس درسی از جمله این طرح ها است.

محمدی با بیان اینکه طی سال گذشته  در سطح  آذربایجان غربی ۱۱۸ مدرسه استیجاری و ۱۱۷ مدرسه خشتی و گلی و ۳۱۳ مدرسه کانکسی درسی وجود داشته  افزود: تعداد کلاس تخریبی در سطح استان 5 هزار و 535 کلاس و سرانه متوسط استانی ۳.۳ دهم متر مربع برای هر دانش آموز است.

وی بر وضعیت شاخص‌های استاندارد سازی مدارس در سطح استان اشاره کرد و گفت: غیر استاندارد بودن مدارس در سطح استان سبب شده تا سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی در ردیف ۲۹ در کل کشور قرار گیرد که از سوی استانداری اعتبارات ویژه ای برای این منظور اختصاص داده شده است.

معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی داری کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خارج شدن دو شیفتگی مدارس را یک خواسته مردم و از اهداف آموزش و پرورش استان  عنوان کرد و گفت: پروژه هایی برای خارج شدن از دو شیفته مدارس در شهرستان ها اجرا می شود که از آنها می‌توان به پنج پروژه در ماکو ۴ پروژه در شوط ۳ پروژه در پلدشت اشاره نمود که در دست اجرا بوده که با بهره برداری از این کلاس ها ۳۹ کلاس درسی در ماکو ۱۸ کلاس درس شوط  و شش کلاس درس در پلدشت به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از نبود خیر مدرسه ساز در شهرستانهای منطقه آزاد ماکو  گفت: خیرین با مساعدت های مالی خودگامی موثر در توسعه و بهبود وضعیت مدارس استان برداشته و کمک شایانی به بالابردن سرانه فضای آموزشی در استان می کنند.
captcha