مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن با دستانی خالی اما ارادتی از دل به اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3639556
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
ایکنا از گروه فرهنگی، هنری وارث غدیر گزارش می‌دهد؛

مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن با دستانی خالی اما ارادتی از دل به اهل‌بیت(ع)

گروه اجتماعی: گروه فرهنگی، هنری وارث غدیر از سه سال گذشته تاکنون کامیونی را در اعیاد مختلف مسلمانان تزیین می‌کنند و در کوچه پس‌کوچه‌های روستاهای محروم خوزستان می‌گردانند و شیرینی، پوستر و بادبادک پخش می‌کنند تا به همه مردم به ویژه کوچکترها یادآوری کنند که عید است؛ عید بزرگ مسلمانان را گرامی و بزرگ بدارید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، سه سال است که یک ماشین بزرگ را در اعیاد مختلف مسلمانان تزیین می‌کنند و در کوچه پس کوچه‌های روستاها می‌گردند و شیرینی و پوستر و بادبادک پخش می‌کنند تا به همه مردم یادآوری کنند که عید است؛ عید بزرگ مسلمانان را گرامی و بزرگ بدارید.

دلشان برای امام زمانشان می‌تپد و از طرف دیگر نمی‌خواهند که واقعه غدیر فراموش شود، می‌خواهند کودکان بدانند که فقط علی امیرالمومنین(ع) است.

نزدیک عید غدیر که می‌شود، یک ماشین بزرگ را با عکسهای مذهبی تزیین می‌کنند، بادبادک‌ها را باد می‌کنند، شیرینی و شکلات می‌خرند و دوره می‌افتند در روستاهای محروم. فشفشه می‌زنند و نورافشانی می‌کنند، به بچه‌ها شیرینی می‌دهند و آنها را شاد می‌کنند؛ می‌خواهند به بچه‌ها بگویند که در عید ولایت ابوتراب باید شادی کنند و از ته دل بخندند چون نماد انسان کامل ولی ما شیعیان است.  

مسعود مشعوف سرپرست گروه فرهنگی هنری وارث غدیر در گفت‌وگو با خبرگزاری (ایکنا) شعبه خوزستان درباره این حرکت فرهنگی گفت: اعیاد بزرگ مسلمین همچون عید غدیر و نیمه شعبان آنچنان که شایسته است در روستاهای محروم از نظر فرهنگی و معیشتی گرامی داشته نمی‌شود.

وی ادامه داد: این بی توجهی و کم توجهی به اعیاد بزرگ مسلمانان همچون غدیرخم باعث می شود که دشمن از این فرصت استفاده کرده و از نظر فرهنگی راه نفوذ خود را باز کند. بنابراین ما که نمی توانیم از نظر معیشتی کاری برای مردم این مناطق محروم انجام دهیم ولی به لحاظ فرهنگی و مذهبی ورود کرده و تفکر و اندیشه‌های جریان غدیر و ولایت را ترویج می‌دهیم.

مشعوف گفت: تأکید همه ما در این گروه بر بزرگداشت ارزش‌های دینی و نهادینه کردن این الگوها در ذهن کودکان است. در حرکت فرهنگی گروه وارث غدیر با امکانات بسیار ساده و ابتدایی که مورد توجه بچه ها و نونهالان قرار می گیرد سعی می کنیم این مفاهیم را به آنها منتقل کنیم. چند روز مانده به عید غدیرخم یک خودروی بزرگ را با تزیین تصویر این واقعه مهم آماده کرده و این مفاهیم را با وسایل تزیینی همچون بادبادک، نورافشانی که مزین به شعارهای عید غدیرخم و پیام منتظران مهدی است انتقال می‌دهیم.

وی ادامه داد: عده ای از علاقه مندان به این مسیر به صورت خودجوش و بر اساس وظیفه و احساس مسئولیت از شهرهایی همچون رامشیر و ماهشهر به کمک ما آمده‌اند و این حرکت در روستاهای این شهرها اجرا می شود. بودند افرادی که سالهای گذشته با ما همکاری داشتند اما اکنون به شهرهای خود بازگشته و این حرکت فرهنگی و مذهبی را در شهرهای مختلف ایران همچون ملایر، بوشهر و کرمانشاه به اجرا در آوردند.

مشعوف با اشاره به اینکه این حرکت ایده ای جدید و نو است، گفت: هدف ما آن است که این حرکت فراگیر شده و ایده آن در همه شهرهای استان و کشور به اجرا درآید. قصد ما آن است که با تزیین این خودرو و پخش مداحی های مربوط به واقعه عید غدیر به مردم بفهمانیم که چه اتفاق بزرگی افتاده است.

وی عنوان کرد: برای تأمین هزینه های این حرکت با خیران رایزنی کرده و خمس و یا سهم امام را از دفتر مراجع می گیریم و در این مسیر استفاده می کنیم. نزدیک به 15 نفر در حرکت سال جاری با ما همکاری دارند و برای عید غدیر دو گونه پوستر و خوشبوکننده و مواد نورافشانی تهیه شده که بر روی این پوسترها عناوینی همچون عید غدیر و عهد بسته شده ما با امام زمان تا قیامت آمده است.

مشعوف افزود: همچنین تعداد 4 تا 5 هزار پوستر برای این عید غدیر چاپ شده که در میان مردم توزیع می شود. همچنین یک حلقه لوح فشرده صوتی که یک نمایشنامه ای در هفت تا نه بخش است از ابتدای خلقت بشر تا عالم قبر و قیامت را به زبانی طنز بیان می کند که انتهای آن به ظهور امام زمان(عج) وصل می شود.

وی تصریح کرد: این کار ما به آن دلیل است که اعیاد مذهبی به خصوص عید غدیرخم که در روستاهایی که از نظر فرهنگی و معیشتی محروم هستند گرفته نمی شود. بزرگداشت عید غدیر برای همه ما به جهت گرامیداشت همه اصول اسلامی با اهمیت است. به بهانه پخش شیرینی، نورافشانی و هدیه این بادبادک ها به کودکان می خواهیم که در مقابله با تبلیغات وهابیت در ذهن کودکانمان تأثیرگذار باشیم. تا همیشه در ذهن او بماند که به مناسبت عید غدیر هدیه ای هر چند کوچک را دریافت کرده است. این مسیر را ادامه می دهیم چرا که معتقدیم زیرساخت ذهنی کودکان هر گونه که شکل بگیرد قابل تغییر نیست. بنابراین همه تلاش ما برای این حرکت و اتفاق چنین وسایل ساده ای تأثیرگذاری بر کودکان است.

از او درباره تاثیرگذاری این حرکت بر مردم پرسیدم، پاسخ داد: پیرمردی به من گفت ما خیلی در برابر وهابیت مقاومت می‌کنیم، خدا خیرتان بدهد این کارهای شما خیلی تاثیر دارد.

او در پایان می‌گوید: یکی از دلایل راه اندازی این کارناوال تکرار، تکرار و تکرار وقایع تاریخی تشیع مخصوصا عید غدیر در اذهان  مردم است. با توجه به کم کاری برخی از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و صداوسیما در پر رنگ جلوه دادن مناسبت‌های بزرگ شیعه، به ناچار جامعه مذهبی باید این خلأ رو پر کند و از روی احساس مسئولیت به تعظیم شعائر مذهبی بپردازد تا با تبلیغات گروهک‌های تکفری وهابی و تفکر باطل و غلط آنها مقابله کردهه باشد. شاید باورش برای شما سخت باشد اما خیلی از مردم همین روستاهایی که کارناوال به آنجا می‌رود اصلا خبر ندارند که شنبه عید بزرگ شیعیان است و در این روز دینشان کامل می‌شود. از ما می‌پرسند «این کاناوال عروسیه؟مناسبتش چیه؟» و از این دست سوالات که برگرفته از عدم اطلاع آنها است و این در حالی است که از ساعت دقیق پخش مسابقه فوتبال ایران و کره باخبر هستند. اگر سیما و در کل رسانه از ده روز قبل به تبلیغ این اعیاد بپردازد الان شاهد عدم اطلاع مردم نبودیم. 


captcha