برگزاری مراسم اختتامیه نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن در رفسنجان
کد خبر: 3639791
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

برگزاری مراسم اختتامیه نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن در رفسنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم اختتامیه نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر قرآن مهدقرآن‌های کشور با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤولان کشوری امروز جمعه 17 شهریور در شهر سرچشمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، سید محمود چاوشی، مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن در آئین اختتامیه در سالن سینمای شهر سرچشمه رفسنحان با اشاره به اینکه در نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر، سومین همایش مدیران مؤسسه‌ها هم برگزارشد، گفت: در اردیبهشت 96 مرحله مقدماتی ترنم وحی با حضور 303 حافظ کل قرآن با آزمون‌های شفاهی و کتبی برگزار شد که 149 حافظ به مرحله نهایی راه یافتتد که بیشترین تعداد شرکت کننده از استان‌های زنجان( ابهر) کرمان(رفسنجان)، قزوین و تهران بودند و  در نهایت از 119 نفر تجلیل و تقدیر شد.
وی افزود: در سه روز برگزاری نهمین دوره در شهر مس موضاعاتی همچون ارزیابی عملکرد، آموزش، آزمون، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و سایر فعالیت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
چاوشی بیان کرد: در این همایش همچنین تصمیماتی در خصوص تلاوت صحیح، آموزش، فهم و تدبر در قرآن با تکنولوژی روز در ادارات موسسات و تاکید بر آموزشهای اصولی و علمی در مقطع کودکان و .....و ارتقای دانش مدیران اتخاذ شد.
یادآور می‌شود، در آیین اختتامیه از 119 نفر حافظ کل قرآن که حائز حد نصاب امتیاز شده بودند، تقدیر  و به آنها جوایز ارزشمندی اهدا شد.
این دوره از آزمون سراسری حفظ کل قرآن با حمایت مس منطقه کرمان در شهر سرچشمه از توابع رفسنحان به مدت سه روز از 14 تا 17 شهریور در فرهنگسرا و سالن سینما شهر سرچشمه برگزار شد.
captcha