هدایت مردم را حكومت‌ها تأمین می‌كنند/ رسالت تمام پیامبران برپایی حكومت بود
کد خبر: 3640174
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
آیت‌الله ایمانی:

هدایت مردم را حكومت‌ها تأمین می‌كنند/ رسالت تمام پیامبران برپایی حكومت بود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه اساساً حكومت است كه هدایت مردم را تأمین می‌كند، افزود: هر حالتی كه حكومت پیدا كند مردم همان حالت را پذیرا هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر دیروز، 18 شهریورماه در دیدار با مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی این استان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: غدیر به عنوان مكمل دین و متمم نعمت الهی و انجام آن وسیله قبول شدن انجام رسالت پروردگار عالم معرفی شده است.

وی با طرح این سئوال كه چرا غدیر به عنوان مكمل دین و متمم نعمت‌ها شمرده شده است كه اگر پیامبر(ص) آن را انجام نمی‌داد بدهكار بود، گفت: علت امر آن است كه آمدن همه انبیا و پیامبران برای استقرار حكومت الهی بود و هیچ پیامبر اولی العزمی بدون برنامه برای حكومت نیامد.

آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه اساساً حكومت است كه هدایت مردم را تأمین می‌كند، افزود: هر حالتی كه حكومت پیدا كند مردم همان حالت را پذیرا هستند و طبق روایات اسلامی، شباهت مردم به پیشوایان و حاكمانشان بیش از همه است و هر چه آنان خواستند مردم شكل می‌گیرند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: قبل از انقلاب حكومت، سلطنتی و ظلم و استبداد بود و كسی جرأت نفس كشیدن در آن نداشت اما بعد از پیروزی انقلاب كه حكومت، حكومت آزادی شد و انتخاب به دست مردم افتاد ملاحظه می‌كنیم كه هر دولتی بر اساس همان افكار و اندیشه مردم در انتخابات شركت كرد و مردم نیز خواسته دولت را در انتخابات انجام دادند البته این تا زمانی است كه مردم از این مجموعه خسته نشده باشند و وقتی خسته شدند به سراغ مجموعه دوم می‌روند و در مجموعه دوم هم كنار دولت هستند تا خسته شوند و بر می‌گردند به مجموعه دیگری كه هست و این یك قاعده و قانونی است كه این روزها شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینكه همه پیامبران آمدند برای تأسیس حكومت برای اینكه حاكم باشند، گفت: تا زمانی كه انبیا حاكم نمی‌شدند نمی‌توانستند كاری انجام دهند و قدم از قدم بردارند و عدم موفقیت برخی از پیامبران در هدایت مردم كه نتیجه‌اش نزول عذاب الهی بوده است همین بود كه آن‌ها توفیق برپایی حكومت ولو در ابعاد محدودی پیدا نكردند.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینكه پایاخ‌بخش تمام پیامبران،‌ حضرت رسول مكرم اسلام(ص) بود، گفت: آن حضرت آخرین حلقه از این سلسله است و بعد از پیامبر، دیگر پیامبری نیست، پس آن حكومتی كه باید به وجود آید و عدالتی كه باید در جامعه حاكم شود و انسان‌ها رشد پیدا كنند و به كمال برسند چه زمانی انجام می‌گیرد و اینجا بود كه پیامبر(ص) غدیر را مطرح و حكومت را برای حضرت علی(ع) مطرح كردند و بعد از آن حضرت هم فرزندان ایشان تا امام دوازدهم می‌رسد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه آن عدالتی كه برای آن آمدیم و زمین باید پر از قسط شود حضور امام دوازدهم است، گفت: باید حضرت علی(ع) بیاید تا یك حكومت 5 ساله روی كار آید كه موفق شود الگو از خود بگذارد و بعد از آن هم اهل بیت(ع) كه اگر موفق شدند حكومت را به وجود آورند و اگر موفق نشدند باز هم خط برقرار است.

وی با بیان اینكه طرح همه حكومت‌ها جز حكومت اهل بیت(ع) در طی دویست و چند سال حفظ شد و اجازه داده نشد تا حكومت دیگری جا بیفتد، گفت: اگر این مخالفت اهل بیت(ع) نبود، امروز حكومت‌ها دیگر چیزی برای اسلام و آینده بشریت باقی نگذاشته بودند لذا این است كه حركت پیامبر(ص) در غدیر متمم و مكمل اسلام،‌ رسالت و حركت پیامبران است.

captcha