حفظ قرآن كريم جامع‌ترین روش انس با قرآن است
کد خبر: 3640513
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

حفظ قرآن كريم جامع‌ترین روش انس با قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد، جامع‌ترین روش انس با قرآن است.

حجت‌الاسلام محمود هادی، مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن باشد، جامع ترین روش انس با قرآن است.
‌وی افزود: حفظ قرآن همواره، به عنوان يک سنت و عبادت بزرگ، در ميان مسلمانان مطرح بود و حتی پس از پديد آمدن صنعت چاپ نيز موقعيت خود را حفظ كرد، اين امر در پرتو جايگاه والای قرآن و حفظ آن تحقق يافت.
وی با استناد به آیه 49 سوره عنکبوت خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: قرآن آیات روشنی است در سینه‌های کسانی که علم الهی یافته‌اند جای دارد. آیات ما را جز ستمگران انکار نمی‌کنند.
مدیر اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، یادآور شد: ارزش و بهای حافظان قرآن علاوه بر نزد خدا در میان اجتماع نیز حائز اهمیت است زیرا کسی که با قرآن مانوس است چنانکه قرآن را با تانی و توجه به معانی آن حفظ کند به مرور زمان معانی قرآن در جان و جسم او نفوذ کرده و تمامی اعمال و رفتار او را تحت تاثیر قرار می دهد. 
حجت‌الاسلام هادی، با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) بیان کرد: حضرت محمد(ص) می فرمایند: بی نیازترین مردم حافظان قرآن هستند، همان کسانی که خداوند متعال قرآن را در وجودشان جای داده است.
وی افزود: تکرار در تلاوت آیات باعث حفظ آنها خواهد شد، بنابراین تمامی آثاری که بر تلاوت قرآن مترتب است و در احادیث اهل بیت(ع) منعکس شده است برای حفظ قرآن نیز صادق خواهد بود.
حجت‌الاسلام هادی از مهم‌ترين اثر حفظ قرآن كريم گفت و تاکید کرد: مهم ترين اثر حفظ قرآن كريم درک بهتر آن است. حافظ به سبب تسلّط بر همه آيات، ارتباط آنها را نيک درمی يابد و در پرتو آن دركی بهتر و درست تر از قرآن كريم به دست می‌آورد.

captcha