میانمار اجازه ورود محموله هلال‌احمر ایران را نداد
کد خبر: 3640832
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:

میانمار اجازه ورود محموله هلال‌احمر ایران را نداد

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم ارزیاب به منطقه پناهندگان میانماری و همچنین ارسال محموله ٤٠ تنی کمک‌های امدادی به مردم آسیب‌دیده میانمار از طریق کشور بنگلادش خبر داد و گفت: دولت میانمار اجازه ورود محموله را نداد.


به گزارش خبرگزاری  بین المللی قرآن (ایکنا) ابنا نوشت: «نسل‌کشی»، «کودک‌آزاری»، «حمله به غیرنظامیان» و حالا مانع‌تراشی برای ورود کمک‌های بین‌المللی؛ اینها گزاره‌هايی از بخش‌های پی‌در‌پی داستان تلخ این روزهای میانمار است؛ داستان یک جنایت بی‌صدا.

روز پنجشنبه بود که رئیس سازمان امداد و نجات از تشکیل کارگروه ویژه پس از دستور رئیس‌جمهوری برای کمک به مردم میانمار خبر داد و پس از آن محموله امدادی، خوراکی، زیستی و بهداشتی هلال‌احمر ایران برای ارسال به میانمار آماده ارسال شد، پس از آن هماهنگی‌های لازم با وزارت امورخارجه کشور، فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و صلیب‌سرخ میانمار برای ارسال محموله امدادی به این کشور صورت گرفت.

بنا به گفته مسئولان جمعیت هلال‌احمر تصمیم گرفته شده بود که در صورت ارایه مجوز از سوی کشور میانمار، محموله امدادی هلال‌احمر ایران شامل اقلام خوراکی، زیستی، دارویی و بهداشتی برای کمک به مردم مظلوم این کشور بلافاصله ارسال شود؛ اما انگار «جنایات جنایتگران میانمار را پایانی نیست»؛ در حالی ‌که تصاویر شکنجه کودکان، آمارها و ارقام بی‌شمار کشته‌شدگان خبر از یک فاجعه تلخ می‌دادند، خبر دیگری منتشر شد: «مانع‌تراشی دولت میانمار در ورود محموله‌های امدادی ـ غذایی.»

مانع‌تراشی میانمار در ورود محموله‌های امدادی

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر روز گذشته از اعزام تیم ارزیاب به منطقه پناهندگان میانماری و همچنین ارسال محموله ٤٠تنی کمک‌های امدادی به مردم آسیب‌دیده میانمار از طریق کشور بنگلادش خبر داد و گفت: دولت میانمار اجازه ورود محموله را نداد.

«مصطفی محمدیون» با اعلام این خبر گفت: پس از دستور رئیس‌جمهوری کارگروهی در هلال‌احمر برای ارسال کمک به مردم آسیب‌دیده میانمار تشکیل شد و قرار بود ابتدا این کمک‌ها از کشور میانمار در اختیار مردم قرار بگیرد ولی دولت میانمار مخالفت کرد و اجازه ورود محموله و کمک‌های امدادی را نداد.

اعلام آمادگی دولت بنگلادش

وی ادامه داد: بنابراین با سفیر بنگلادش در ایران و سفیرمان در بنگلادش رایزنی کردیم و قرار شد محموله ٤٠ تني که شامل اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی است از طریق هوایی به بنگلادش ارسال شود و سپس در اختیار مردم آسیب‌دیده میانمار قرار بگیرد. محمدیون با اعلام این‌که دولت بنگلادش در این خصوص اعلام آمادگی کرده است، گفت: به‌زودی این کمک‌ها به همراه تیم ارزیاب هلال‌احمر ایران برای بررسی وضع نیازها اعزام می‌شوند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر ایران براساس اهدافش که همانا کاهش آلام بشری است و براساس دستور رئیس‌جمهوری آمادگی دارد تیم‌های امدادی، درمانی و دیگر محموله‌های امدادی را برای مردم آسیب‌دیده میانمار اعزام کند.

بنا به گفته سیدحمید جمال‌الدینی، سخنگوی جمعیت هلال‌احمر اقلام پیشنهادی شامل ٢٠٠دستگاه چادر، دو‌هزار تخته پتو، یک‌هزار تخته زیرانداز، ٦‌هزار بطری روغن، ٥‌هزار و ٥٥٥ بسته شکر و یک‌هزار و ٥٠٠بسته چای بوده است. امدادی، درمانی و دیگرمحموله‌های امدادی را برای مردم آسیب‌دیده میانمار اعزام کند.
captcha